خط‌کشی خیابان‌ها یکی از اساسی‌ترین اجزای خیابان به شمار می‌آید و استفاده از این خط‌کشی‌ها متضمن نظم و رعایت قوانین در خیابان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، رئیس سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری شیراز گفت: یکی از ارکان ایمنی افراد در سطح شهر خط کشی معابر است این امر که نقش موثری درجلوگیری از تصادفات دارد تنها با رعایت اصول مهندسی ترافیکی در طرح‌های درون شهری و برون شهری می‌تواند اجرایی شود. این نشانه گذاری‌ها، قانونی را در خیابان‌ها و جاده‌ها اعمال می‌کنند تا از بروز حوادث برای رانندگان ومعابر جلوگیری شود.

او، نظم بخشیدن به تردد وسایل نقلیه و افراد و ایفای نقش راهنما برای استفاده کنندگان از معابر را میتوان از اهداف خط کشی معابر برشمرد.

نعمت اللهی با اشاره به اجرای ۱۸۵ کیلومتر طول مسیر خط کشی طی دو ماه گذشته در سطح مناطق یازده گانه شهرداری شیراز، افزود: با توجه به اینکه علائم ترافیکی نقش بسزایی در کاهش سوانح رانندگی دارد انجام این عملیات در دستور کار مجموعه شهرداری شیراز قرار گرفته است.

رییس سازمان عمران و بازآفرینی فضا‌های شهری شهرداری شیراز ادامه داد: برای جلوگیری از به وجود آمدن ترافیک در ساعت تردد خودرو‌ها عملیات خط کشی در ساعات پایانی شب انجام می‌گیرد.

او افزود: اجرای عملیات خط کشی تاثیر انکارناپذیری در تردد قانونمند خودرو‌ها دارد و از همشهریان خواهشمندیم به منظور حفظ زیبایی معابر شهری و عدم بهم خوردگی نظم و ترتیب خط‌های طولی و عرضی همکاران ما را یاری کنند.

نعمت اللهی در پایان بلوار‌های معالی آباد، دولت، بعثت، جمهوری، گفتار، شاهد، خیابان سلحشورران، شکوفه، مشکل گشا، سمیه، شهید محمدیان فرد، روزی طلب، صاحب الزمان، سیدالشهدا، خبرنگار، تقاطع شهید عبدالله رودکی، بزرگراه مهندسین، ورودی شهرک انجیره، شهرک قصر قمشه، میدان شهدا و الله را ازجمله معابری برشمرد که به همت نیرو‌های سازمان عمران وبازآفرینی فضا‌های شهری خط کشی شده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.