نتانیاهو: تا وقتی گانتس با من دشمنی کند، نخست‌ وزیر نمی‌شود

نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی طی سخنانی گفت تا وقتی که بنی گانتس با او دشمنی کند، نخست‌ وزیر نخواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، بنیامین نتانیاهو، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه طی اظهار نظری اعلام کرد ممکن است که از واگذاری قدرت به بنی گانتس طبق توافقنامه اجتناب کند.

بر اساس توافقی که بین نتانیاهو و گانتس صورت گرفته، مقام نخست‌وزیری در اراضی اشغالی هر یک ماه و نیم یک بار بین دو به چرخش در می‌آید.

اکنون که بنیامین نتانیاهو در اراضی اشغالی نخست‌وزیر است، بنی گانتس به عنوان وزیر جنگ در کابینه صهیونیست‌ها فعال است.
 
نتانیاهو طی مصاحبه‌ای با یکی از رسانه‌های رژیم صهیونیستی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه که آیا گانتس نخست وزیر خواهد شد یا خیر، گفت: «این به او بستگی دارد. اگر او به دشمنی با من در کابینه ادامه دهد و قصد داشته باشد که کابینه موازی را تشکیل دهد، نمی‌تواند نخست‌ وزیر باشد و نهایتا از کابینه جدا خواهد شد».
 
بر اساس توافق بین نتانیاهو و گانتس، اگر این ائتلاف منحل شود یا به دلیل مسائل مربوط به بودجه سقوط کند، نتانیاهو به عنوان نخست وزیر موقت در قدرت باقی خواهد ماند. به همین دلیل نتانیاهو قصد دارد تا ضمن تداوم اختلافات در کابینه، موجب فروپاشی آن شود تا باز هم در نخست‌وزیری باقی بماند.
 
برخی در حزب آبی و سفید گانتس نیز ابراز نگرانی کرده‌اند که نتانیاهو ممکن است به سادگی از انجام این توافق خودداری کند.
 
تاکنون، نتانیاهو همواره تاکید کرده بود که قصد ندارد تا مانع رسیدن گانتس به نخست وزیری شود. این اولین باری است که او به طور علنی گفته است که می‌تواند جلوی نخست وزیر شدن گانتس را بگیرد.
 
هر چند که پس از برگزاری سه انتخابات متوالی و از روی اجبار، گانتس و نتانیاهو تن به تشکیل ائتلاف دادند، اما اختلافات درونی شدید بین آن‌ها بار دیگر برگزاری انتخابات دیگر را سر زبان‌ها انداخته است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
گانتس بی تربیت است .
آخرین اخبار