نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت:فعالیت‌های قرآنی کشور و استان در حال حاضر دچار موازی کاری شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز افزود: فعالیت‌های قرآنی کشور و استان در حال حاضر دچار موازی کاری شده است که باید این نقصان فرهنگی سریع‌تر حل و فصل شود.

او در دیدار با رئیس سازمان دارالقرآن کریم و مدیر کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بیان کرد: متاسفانه این مشکل اصلی در حوزه فعالیت‌های قرآنی با وجود امکانات مناسب موجود در سازمان‌های اوقاف و امور خیریه، تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد جای تامل دارد.

او اظهار داست: این در حالی است که می‌توان با هم افزایی و ایجاد هماهنگی و همدلی بین نهاد‌ها و سازمان‌های یاد شده بسیاری از کار‌ها را پیش برد و مانع از موازی کاری‌های کنونی شد.

امام جمعه تبریز ادامه داد: طی سال‌های اخیر دستورالعملی از سوی شورای توسعه فرهنگی قرآنی صادر کردند که طبق آن شورا‌های فرهنگ عمومی استان‌ها، مسئول فعالیت‌های قرآنی نیز هستند که این مصوبه هم به نتیجه خاصی منجر نشد.

حجت الاسلام آل هاشم  اضافه کرد: هر کدام از این سازمان‌ها و مؤسسه‌های یاد شده بر مبنای روش کاری وزارت و سازمان تابعه خود کار‌های مربوطه را پیش می‌برند و به همین دلیل با وجود تمام تلاش‌های انجام شده، نتیجه قابل قبولی حاصل نمی‌شود.

او با بیان اینکه مسئولیت امور فرهنگ دینی با سازمان تبلیغات اسلامی است تاکید کرد: قرآن نیز باید یک متولی خاص داشته باشد که خط آن را سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها بخوانند و اگر این مشکل رفع شود، مشکل اصلی فعالیت‌های قرآنی نیز از بین خواهد رفت.

او  با اشاره به فعالیت‌های قرآنی انجام شده در آذربایجان شرقی گفت: این فعالیت‌ها باید به فهم قرآن منجر شده و توجه زیادی در این خصوص لازم است تا مقدمه‌ای بر فرمایش مقام رهبری مبنی بر عمل کردن به قرآن باشد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.