رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: یک رویکرد در مورد مخازن انبار نفت شهران این بود که به جای ذخیره سوخت به محلی برای سوخت رسانی بدل شد.

رضا کرمی محمدی رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران  در گفت وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اظهارات مطرح شده پیرامون ایمنی انبار نفت شهران،اظهار کرد: انبار نفت شهران یکی از مواردی است که قبل از اینکه تهران گسترش پیدا کند در یک جای امن و با مطالعات کافی و در سال ۱۳۵۳ مکان یابی و ساخته شده بود. آن زمان هیچ بنایی اطراف آنجا نبوده و شاید برای آن زمان مناسب بود.



 رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: در تهران مکان هایی هستند که قبلا مشکلی نداشتند، اما در حال حاضر در محاصره ساختمان‌های اداری و تجاری و مسکونی و ... قرار گرفته و به کانون خطر برای شهروندان تبدیل شده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت محل قرارگیری مخازن سوخت شهران، گفت: این منطقه به تدریج مسکونی شده است. کانالی هم در نزدیکی آنجا برای سیلاب وجود دارد و همینطور گسل‌هایی هم آنجا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. این‌ها جزء خطراتی است که در این محدوده وجود دارد.

کرمی محمدی یادآور شد: برابر گزارش‌ها حدود ۱۵ سال است که سازمان‌های مرتبط ازجمله شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی روی پوشش خطرات این مخزن کار کردند و کار‌های خوبی شده و حتی در مقطعی وزارت کشور وارد موضوع شده و با وزارت نفت آن را پیگیری کرده بود. در جریان پیگیری‌ها هم اقدامات خوبی در رابطه با مقاوم سازی آنجا انجام شده است. البته به نظر من باید مسئولان مربوطه توضیحات کامل و با جزئیات کافی را در این خصوص ارائه دهند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار