«الکساندر لوکاشنکو» در واکنش به اعتراضات اخیر در این کشور گفت وی اجازه نخواهد داد که این ناآرامی‌ها سبب از هم پاشیدگی بلاروس شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهور بلاروس، در واکنش به اعتراضات گسترده خیابانی در پایتخت این کشور گفت وی اجازه نخواهد داد «انقلاب مایدن» به سبک اوکراین در بلاروس نیز روی دهد.

لوکاشنکو در این خصوص گفت «هرآنچه که در موردش صحبت کرده بودم الان دارد تایید می‌شود. اگر کسی آن را باور نکرده است اکنون آن را باور می‌کند ... هشدار داده بودم: هیچ مایدنی وجود نخواهد داشت، هر چقدر کسی هم علاقه داشته باشد که مایدن روی دهد مهم نیست؛ بنابراین همه باید آرام بگیرند و به حل و فصل موضوع کمک کنند.»

به گفته رئیس جمهور بلاروس، در جریان اعتراضات یکشنبه شب بیش از دو هزار نفر از اعضای نیرو‌های پلیس دچار آسیب دیدگی شده‌اند. او در این خصوص گفت «دست و پا‌هایی شکسته است. معترضان به عمد آن‌ها را هدف قرار داده‌اند ... اجازه نمی‌دهیم کشور از هم پاشیده شود.»

پیش از این خبرگزاری بلاروس گزارش داده بود که بیش از ۵۰ معترض و همچنین ۳۹ پلیس در اعتراضات سراسر این کشور زخمی شده‌اند و ۳۰۰۰ معترض به دلیل شرکت در تظاهرات غیر مجاز دستگیر شده‌اند.

خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داده است که «یوگنی اولئنیک» خبرنگار آن پس از شورش‌های گسترده در مینسک مورد ضرب و شتم قرار گرفته و شب گذشته بازداشت شده است.

اعتراضات در بلاروس چند روز قبل از برگزاری انتخابات آغاز شده است. شهروندان بلاروسی به نحوه مدیریت این کشور معترض هستند.

الکساندر لوکاشنکو، در انتخابات ریاست جمهوری بلاروس پیروز شد. او با کسب ۷۹.۷ درصد آرا توانست بار دیگر به ریاست جمهوری بلاروس برسد و «سیوتلانا تیخانفسکا» رقیب انتخاباتی خود را شکست دهد.

در حالی که روابط بلاروس و آمریکا رو به گرمی می‌رود، اختلافات مینسک و متحد دیرینه‌اش مسکو، با اتهام زنی‌های واشنگتن روز به روز افزایش می‌یابد. به طور مثال، به تازگی ۳۳ روس در بلاروس دستگیر شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار