کمیته حقیقت‌یاب انفجار‌های بیروت گزارش نهایی خود را به شورای وزیران ارائه کرد

با ارائه گزارش نهایی کمیته حقیقت‌یاب انفجار‌های بیروت به دبیرکل شورای وزیران، فردا بخش مهمی از ابعاد پنهان و مقامات مسئول در این حادثه مشخص می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری العهد، کمیته حقیقت‌یاب انفجار‌های بندر بیروت، گزارش خود در خصوص علت و ابعاد مختلف این حادثه را به منظور بررسی به دبیرکل شورای وزیران ارائه کرد.

بنا به نوشته پایگاه العهد، کمیته حقیقت‌یاب در گزارش خود مسئولیت اداری انفجار‌های بیروت را از زمان ورود کشتی حامل نیترات آمونیوم تا زمان انفجار مشخص کرده است. این گزارش با مشخص کردن مسئولیت‌های وزرای کابینه طی این بازه زمانی، شناسایی عاملان و ارائه فهرست ۲۰ نفره برای وزارت دادگستری لبنان را تسهیل می‌کند.

بنا به گزارش العهد، باشگاه قضات لبنان فردا ساعت ۱۱ صبح فردا موضع گیری مهمی را در خصوص انفجار‌های بیروت در قصر العدل بیروت اعلام می‌کند که با توجه به موارد حساسی که ممکن است بیان شود این اقدام گامی بی‌سابقه در تاریخ قضایی این کشور محسوب می‌شود.

عصر روز سه‌شنبه گذشته انبار آمونیوم نیترات در بندر بیروت لبنان منفجر شد. بر اساس آخرین آمار اعلام شده، در حادثه مهیب انفجار بیروت بیش از ۱۵۰ نفر کشته و بیش از ۶ هزار نفر نیز زخمی شدند. یک مقام وزارت بهداشت لبنان از ناپدید شدن بیش از ۶۰ تن در پی این انفجار خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار