رزاقی گفت:۹۵ بیمار تالاسمی در بخش تالاسمی بیمارستان شهید مصطفی خمینی تحت درمان حمایتی قرار می‌گیرند.

مرضیه رزاقی نایب رییس انجمن حمایت از بیماران تالاسمی ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: تالاسمی ماژور جزء بیماری‌های خاص محسوب می‌شود و بدین سبب کلیه خدمات این بیماران رایگان است. وی ادامه داد هر بیمار تالاسمی در ماه ۲ الی ۳ بار جهت دریافت خون و تزریق داروی دیسفرال به بخش تالاسمی بیمارستان شهید مصطفی مراجعه کرده که علاوه بر دریافت خون، سهمیه داروی دیسفرال خود را به تعداد ۱۰۰ عدد در ماه بصورت رایگان از داروخانه این مرکز دریافت می‌کنند.

نایب رییس شرکت انجمن حمایت از بیماران تالاسمی عنوان کرد: این بیماران علاوه بر خدمات رایگان بیمارستانی، هزینه پمپ‌های مخصوص تزریق دیسفرال را از بیمه دریافت می‌کنند، اما جهت دریافت دارو‌های ویتامینه، مانند افراد عادی هزینه می‌نمایند.

او یکی از مشکلات این بیماران را مراجعه دوره‌ای آنان به درمانگاه ظفر در تهران دانست که بصورت میانگین هر شش ماه جهت انجام چکاپ بایستی انجام دهند این در حالی است که بسیاری از این بیماران به جهت شکل بیماری در زمینه شغلی و درآمد مشکلات مالی دارند.

رزاقی از خیرین و مؤسسات خیریه دعوت نمود از بخش تالاسمی بیمارستان شهید مصطفی به عنوان تنها مرکز تالاسمی در ایلام، دیدار نمایند تا در جریان مشکلات این بیماران قرار گیرند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.