چند درصد داوطلبان کنکور ارشد و دکتری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی ناراضی بودند؟

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور نتایج نظر سنجی از داوطلبان کنکور دکتری و کارشناسی ارشد ۱۳۹۹ درباره میزان رضایت و عدم رضایت از پروتکل های بهداشتی را اعلام کرد.

فاطمه زرین آمیزی سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نظر سنجی نهایی سازمان سنجش از داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد گفت: سازمان سنجش در هر دوره از برگزاری آزمون از داوطلبان نظر سنجی می‌کند تا به نقاط قوت و ضعف آزمون پی ببرد.  

او در ادامه بیان کرد: امسال به دلیل شیوع کرونا و اضافه شدن پروتکل‌های بهداشتی برای برگزاری کنکور‌های سراسری وزارت علوم سوالاتی درباره نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نظر سنجی اضافه شد.  

زرین آمیزی اضافه کرد: از داوطلبان کنکور دکتری سه سوال درباره اصول بهداشتی رعایت شده در حوزه آزمون، الزامات رعایت شده توسط عوامل اجرایی و نظرشان درباره فاصله صندلی‌ها پرسیده شد.  

او گفت: نتایج این نظرسنجی به وزیر علوم و ستاد ملی مبارزه با کرونا ارسال شده است.  

سخنگوی سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه درباره نوع پاسخ گویی به این سوالات توسط داوطلبان اظهار کرد: تعداد ۸۵.۱ دهم درصد از داوطلبان درباره اصول بهداشتی رعایت شده در حوزه آزمون ابراز رضایت کردند و ۱۴.۹ درصد راضی نبودند. از الزامات بهداشتی رعایت شده توسط عوامل اجرایی آزمون نیز ۸۹ درصد داوطلبان رضایت داشتند و ۱۱ درصد عدم رضایت خود را اعلام کردند. همچنین درباره سوال سوم یعنی رعایت فاصله صندلی‌ها در آزمون دکتری، از نظر ۸۰ درصد داوطلبان این فاصله مطلوب بوده است.

مدیر کل  روابط عمومی وزارت علوم در ادامه اظهار کرد: طبق نظرسنجی انجام گرفته در آزمون دکتری ۸۵ درصد و در کارشناسی ارشد ۹۱ درصد پروتکل‌های رعایت شده را منطبق با پروتکل‌های وزارت بهداشت دانسته اند.  

گفتنی است، کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۹ در تاریخ ۱۶، ۱۷ و ۱۸ مرداد ماه برگزار شده و نتایج اولیه این کنکور دهه دوم شهریور اعلام و نتایج نهایی اواخر مهر اعلام می‌شود. ظرفیت پذیرش این دوره ۱۵۷ هزار نفر است.  

کنکور دکتری نیز در ۹ مرداد برگزار شد و نتایج آن در دهه اول شهریور اعلام می‌شود. دهه دوم شهریور انتخاب رشته و معرفی به دانشگاه صورت خواهد گرفت و نتایج نهایی اواخر مهر اعلام می‌شود. بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش مصاحبه آزمون دکتری برای داوطلبان به صورت مجازی است و نیازی به حضور داوطلبان برای انجام مصاحبه نیست.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۲۰ مرداد ۱۳۹۹
امتحان دستیاری چی? پزشک ها آدم نبودن نظر سنجی کنید؟
آخرین اخبار