معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت سیستان و بلوچستان گفت: ۴۵ هزار و ۴۵۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در این استان وجود دارد که تحت پوشش ۹ واحد اتاق اصناف و ۱۶۲ اتحادیه فعالیت می‌کنند.

محمد رفیع سلطانزاده معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،  اظهارداشت:۴۵ هزار و ۴۵۲ واحد صنفی دارای پروانه کسب در این استان وجود دارد که تحت پوشش ۹ واحد اتاق اصناف و ۱۶۲ اتحادیه فعالیت می‌کنند.

او افزود: این واحد‌های صنفی در بخش‌های توزیعی، تولیدی، خدماتی و فنی مشغول به فعالیت هستند.

او  ادامه داد: اصناف به عنوان یک بخش خصوصی فعال در اقتصاد کشور سعی دارند با توجه به شرایط موجود همگام با سیاست‌ها و برنامه‌های کشوری رسالت خود را در اجرایی کردن و تحقق اقتصاد مقاومتی انجام دهد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان افزود: علاوه‌بر واحد‌های دارای پروانه کسب ۶۸ فروشگاه زنجیره‌ای، ۴۶ شعبه نمایندگی و ۳۰ سردخانه از جمله ظرفیت‌های زیرساختی استان به شمار می‌رود که در امر توزیع کالا بویژه کالا‌های اساسی فعالیت می‌کنند.

او  خاطرنشان کرد: اصناف و بازاریان نقش مهمی در تامین نیاز مردم، اشتغال‌زایی و تولید ناخالص داخلی داشته و ظرفیت بالایی برای توسعه و رونق کسب و کار در این بخش وجود دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار