شکار صیادان متخلف در دام محیط بانان کرمان

به همت محیط بانان شهرستان‌های رابر و شهربابک، لاشه یک راس میش وحشی و یک راس قوچ وحشی از شکارچیان متخلف کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،   کشف شکار غیرمجاز مرجان شاکری، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمان گفت: ساعت  ۱۹  دیروز، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان رابر در منطقه حفاظت شده بحر آسمان در محل بید نرگس به دو نفر متخلف برخورد و ضمن شناسایی شکارچیان، اقدام به تعقیب آنان می‌کنند.

او افزود: متخلفان به محض احساس حضور ماموران با توجه به صعب العبور بودن منطقه از تاریکی شب استفاده کرده و متواری می‌شوند. 

شاکری بیان کرد: ماموران شب را در منطقه به سر برده و ساعت ۵ صبح امروز  آثار و بقایای یک راس میش وحشی از جمله پوست، کله، پاچه و سیرابی آن را کشف و شکارچیان متخلف را دستگیر کردند. 

او با بیان اینکه ضمن هماهنگی های لازم با مقام قضایی از منزل متخلف، دو قبضه سلاح و دیگر متعلقات کشف و ضبط شد، تصریح کرد: پس از تنظیم صورت جلسه تخلف، پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شد.  

او تصریح کرد: بر اساس آخرین نرخ بهای جانوران وحشی جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز هر راس میش وحشی معادل ۷۵۰ میلیون ریال تعیین شده است که این مبلغ فقط بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست بوده و علاوه بر این متهمان در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانواران وحشی محاکمه شده و براساس ماده دوازده قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا بر اساس مصوبه جدید هیئت دولت به جزای نقدی از ۳۰ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال محکوم خواهند شد.

کشف لاشه قوچ وحشی در شهربابک

محمد حسین شمس الدینی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهربابک گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شهربابک حین گشت و کنترل، متوجه حضور متخلفان شکار و صید در منطقه شدند و برای دستگیری آنان اقدام کردند؛ اما با توجه به فاصله زیاد، متخلفان پس از رها کردن لاشه یک راس قوچ وحشی از صحنه جرم متواری شدند.   

شمس الدینی بیان داشت: با توجه به شناسایی خوردوی متخلفان و ثبت تصویر از سوی دوربین، مراتب دستگیری متخلفان از طریق دادستانی درحال پیگیری است.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار