وزیر خارجه آلمان اعلام کرد کشورش ۱۰ میلیون یورو به مردم لبنان کمک می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دویچه وله، هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان امروز یکشنبه اعلام کرد کشورش ۱۰ میلیون یورو (معادل ۱۱.۷۹ میلیون دلار) به لبنان کمک می‌کند. این اقدام پس از آن صورت می‌گیرد که سه شنبه هفته گذشته انفجاری مرگبار، بیروت، پایتخت لبنان را لرزاند.

هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان به روزنامه «بیلد ام زونتاگ» گفت: مردم بیروت نیازمند کمک‌های ما هستند.

او همچنین اعلام کرد: من خوشحال هستم که می‌توانم تأیید کنم ۱۰ میلیون دیگر از دولت آلمان برای اقدامات کمک رسانی ارسال می‌شود.

آلمان در حالی متعهد شده تا ۱۰ میلیون دیگر به لبنان بدهد که پس از انفجار بیروت، بلافاصله نیز کمکی به مبلغ ۱.۵ میلیون یورو را برای لبنان اختصاص داده بود.

هایکو ماس در ادامه سخنان خود خواهان اصلاحات سیاسی در لبنان شد و گفت حتی پیش از این فاجعه، کشور با چالش‌های بزرگی روبرو بود.

وزیر خارجه آلمان به روزنامه بیلد گفت: بدون اصلاحات مورد نیاز فوری، اصلاح پایدار حاصل نخواهد شد.

گفتنی است سخنان هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان در حالی بیان می‌شود که قرار است امروز یکشنبه، کنفرانسی بزرگ به میزبانی فرانسه برای کمک به لبنان در پاریس برگزار شود.

از میان افرادی که قرار است در کنفرانس امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه که بصورت مجازی برگزار می‌شود، شرکت کنند، می‌توان به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد.

ترامپ در حساب توییتری خود با تأیید حضور در این کنفرانس گفت: هرکسی دوست دارد تا کمک کند.

او گفته بود: ما تماسی کنفرانسی در روز یکشنبه با رئیس جمهور مکرون، رهبران لبنان و دیگر مناطق جهان خواهیم داشت. هرکسی دوست دارد تا کمک کند.

به گفته صلیب سرخ و وزارت بهداشت لبنان، در انفجار بیروت ۱۵۸ نفر کشته و حدود ۶ هزار نفر زخمی شده‌اند. همچنین بیش از ۶۰ نفر بر اثر این حادثه مفقود شده‌اند و نیرو‌های امدادی در حال جستجو برای پیدا کردن این افراد هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار