مترقب گفت:با کارشناسانی که همراه هیأت کارشناسی در محل اجرای قرار کارشناسی حضور پیدا نمی‌کنند باید برخورد شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کردستان، محمدرضا مترقب در جلسه ساماندهی فرآیند کارشناسی رسمی قوه قضاییه دراستان کردستان ضمن تبریک اعیاد سعید قربان و غدیر و دهه ولایت، گفت: مجموعه کارشناسان رسمی دادگستری نقش بسیار مهمی در محاکم قضائی از جهت احقاق و اجرای عدالت ایفاء می‌نمایند و این مهمترین رسالت و وظیفه این مجموعه است.

او افزود: ضروری است تا بین مرکز کارشناسان رسمی قوه قضاییه و کانون کارشناسان رسمی در استان کردستان با مدیران قضایی استان رابطه تنگاتنگ و موثری در جهت رفع مشکلات و ایجاد هماهنگی بوجود آید.

 مترقب بیان کرد:ضروری است در تمام رشته‌های تخصصی که با کمبود کارشناس رسمی دادگستری در استان کردستان مواجه هستیم نیرو‌های کاردان و مجرب و متعهد جذب شود.

رئیس کل دادگستری استان کردستان افزود: مقرر است تا معاونت منابع انسانی دادگستری کردستان کلاس‌های آموزشی تخصصی برای قضات شعب ویژه امور اراضی ملی و منابع طبیعی در این زمینه برگزار نماید.

او گفت: با کارشناسانی که در هیأت‌های کارشناسی که در محل اجرای قرار کارشناسی حضور پیدا نمی‌کنند و منجر به صدور رأی می‌شود باید برخورد انتظامی شود.

مترقب در پایان خواستار رعایت بیشتر اخلاق حرفه ایی توسط کارشناسان رسمی دادگستری در رفتار و عملکرد‌ها جهت جلب اعتماد عمومی شد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.