مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: بخش خصوصی افزون بر ۹۰۰ میلیارد تومان در طرح‌های توسعه‌ای مجتمع بندری نگین (بوشهر) سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سیاوش ارجمندزاده مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر بیان کرد: مجتمع بندری نگین در زمینی به مساحت ۴۵۰ هکتار طراحی شده که اکنون عملیات ساخت اسکله، پایانه‌ها و زیرساخت‌های بندری در ۱۹۰ هکتار آن اجرا شده است.

او با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح‌های بندری در جزیره نگین بوشهر افزود: تاکنون افزون بر ۴۵۰ میلیارد تومان در اجرای این طرح‌ها هزینه شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان اینکه با تکمیل مجتمع بندری نگین تخلیه و بارگیری بندر بوشهر ۱۱ درصد افزایش پیدا می‌یابد، ادامه داد: اکنون پنج درصد تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور از بوشهر انجام می‌گیرد که با تکمیل مجتمع بندری نگین این میزان به ۱۶ درصد افزایش خواهد یافت.


بیشتر بخوانید


ارجمندزاده بیان کرد: با تکمیل طرح‌ها در این مجتمع بندری زمینه پهلوگیری کشتی‌های پهن پیکر با ظرفیت ۵۰ هزار تن فراهم می‌شود.

او با اشاره به اینکه اجرای این مجتمع بندری در سال ۱۳۹۳ با حضور رئیس جمهور آغاز شد، عنوان کرد: ایجاد تاسیسات زیربنایی مجتمع بندری نگین بوشهر شامل ساخت معابر، شبکه آبرسانی، برق‌رسانی دارای ۶۰ درصد پیشرفت دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر همچنین تاکید کرد: برنامه‌های زیست محیطی در اجرای طرح‌های بندری در اولویت سازمان بنادر و دریانوردی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.