به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اسماعیل صالحی، با یادآوری اینکه احداث این تقاطع غیرهمسطح، دسترسی بین پل غدیر و کمربندی جنوبی شیراز را تسهیل کرده و بار ترافیکی میدان کوزهگری و بلوار رحمت را کاهش خواهد داد، یکی از اهداف این اقدام عمرانی را تکمیل رینگ دور شهری جنوب شرقی شیراز و اتصال این نقطه به رینگ شمالی شهر، دانست.
او با اشاره به اینکه لوپ شبدری پل غدیر برای ایجاد دسترسی بلوار سرداران به شرق، پیشبینی و احداث نشده بود، گفت: این کاستی در تقاطع احمدبن موسی به رحمت به صورت یک دوربرگردان غیرهمسطح رفع شده و دوربرگردان همسطح بلوار سرداران نیز حذف میشود و ایمنی تردد افزایش می یابد.
صالحی با بیان اینکه طراحی این تقاطع توسط مشاوران با تجربه و با نظارت معاونت حمل و نقل و ترافیک و کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورا انجام شده است؛ گفت: اجرای این پروژه منجر به هدایت ترافیک از کمربندی با استفاده از مسیر بلوارهای نواب صفوی و احمدبن موسی، انجام خواهد شد.
معاون شهرداری شیراز با بیان اینکه طراحی این پل با در نظر گرفتن توزیع ترافیک در شبکههای موازی آن بازنگری شده است، ادامه داد: تقاطع نواب صفوی - کمربندی نیز با هدف تکمیل این رینگ مهم و شریانی و کاهش بار ترافیک خودرویی بلوار رحمت و همچنین انتقال این بار به بزرگراه امام خمینی، در حال بازنگری است.
انتهای پیام/