کمیته بین المللی صلیب سرخ بر تعهد خود نسبت به حمایت از لبنان در این شرایط سخت تاکید و به ۱۲ بیمارستان بیروت کمک کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کمیته بین المللی صلیب سرخ با تاکید بر تعهد خود نسبت به حمایت از لبنان به ۱۲ بیمارستان بیروت کمک کرد.

همچنین برخی از مجروحان به بیمارستان رفیق حریری منتقل شده اند که از سال ۱۳۹۵ با صلیب سرخ جهانی برای تامین مراقبت‌های درمانی برای افراد آسیب پذیر همکاری می‌کرد. این بیمارستان از آغاز همه گیری ویروس کرونا مرکز اصلی تشخیص و درمان کووید ۱۹ بوده است.

در همین حال، صلیب سرخ جهانی از همه کسانی که در لبنان هستند و می¬توانند درخواست نمود تا به مراکز صلیب سرخ لبنان رفته و خون اهدا کنند.

این سازمان باور دارد که لبنان تا مدت‌ها پس لرزه‌های این انفجار را حس خواهد کرد. جدای از جان‌های از دست رفته و مجروحان، مردم خانه و کسب و کار‌های خود را هم از دست داده اند.

لبنان به دلیل ماه‌ها بحران فزاینده اقتصادی و همه گیری کرونا پیش از این هم وضعیت شکننده‌ای داشت. این انفجار ضربه‌ای سخت به مردمی بود که خود از قبل مشکلات فراوانی داشتند.

تخریب بندر بیروت می‌تواند اثر ویرانگری بر مردم لبنان داشته باشد چرا که ظرفیت واردات کالا‌های مورد نیاز مردم لبنان از دست می¬رود. این موضوع همچنین بر روند ارائه کمک‌های بشردوستانه از جمله فعالیت‌های امدادی کمیته بین المللی صلیب سرخ در لبنان و کشور همسایه، سوریه هم تأثیر بگذارد.

به طور معمول، صلیب سرخ جهانی جهت حمایت از خانواده‌های آسیب پذیر لبنانی و مهاجران سوری، تعمیر و بازسازی اقامتگاه‌های پناهندگان سوری و فلسطینی، ایجاد و تقویت زیرساخت‌های تامین نیرو و آب در محلات فقیر نشین بیروت، درمان مجروحان درگیری‌ها و ارایه خدماتی نظیر مراقبت‌های درمانی پایه، توانبخشی جسمی، بهداشت روانی و خدمات روانی_اجتماعی در لبنان فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار