یک رسانه آمریکایی اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص تولید واکسن کرونا را رویایی دانست که با هدف بهره‌برداری سیاسی از اوضاع عنوان می‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در حالیکه دونالد ترامپ تلاش می‌کند با وعده دادن در خصوص تولید واکسن کرونا در آینده نزدیک، اوضاع نابسامان خود در انتخابات پیش رو را بهبود بخشد، اما شبکه خبری سی ان ان آن را سرابی توصیف می‌کند که او با آن قصد فریب مردم آمریکا را دارد.

رئیس جمهور آمریکا که این روز‌ها کارنامه پر اشتباهی از مدیریت بحران کرونا دارد، به طور مداوم از کشف و تولید واکسن کرونا صحبت می‌کند. او روز پنج شنبه در تازه‌ترین اظهارنظر خود از تولید واکسن کرونا پیش از انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر خبر داد.

سی ان ان با یادآوری اینکه ترامپ هر روز حرف تازه‌ای درباره ویروس کرونا و واکسن آن می‌زند نوشت: او از ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ میلیون دوز واکسن سخن می‌گوید که تا پیش از انتخابات به دست مردم آمریکا می‌رسد. او تنها به دنبال بهره برداری سیاسی از این گفته‌های بی پایه و اساس به نفع خود در انتخابات پیش رو است. او تنها می‌خواهد وضعیت اسف‌بار خود در نظرسنجی‌ها را در ماه‌های پیش از انتخابات بهبود بخشد.

سی ان ان صحبت‌های رئیس جمهور آمریکا در خصوص زمان تولید واکسن کرونا را خیالی می‌داند که ریشه در واقعیت ندارد.

در حالی که بسیاری از کشور‌ها ماههاست تحقیقات گسترده‌ای را در خصوص کشف دارو و واکسن بیماری کرونا به راه انداخته اند، هیچیک از آن‌ها برخلاف ترامپ زمان قطعی دسترسی به واکسن را اعلام نکرده اند.

ترامپ اخیرا اعلام کرد واکسن بیماری کرونا احتمالا نزدیک روز انتخابات آمریکا تولید شود. وی همچنین در خصوص تاریخ دقیق تولید این واکسن گفت: «زودتر از پایان سال، خیلی زودتر از آن تولید خواهد شد.»

این اظهارات ترامپ این تصور را ایجاد می‌کند که او برای نجات دادن خود از گرداب مشکلات پیاپی که پیروزی او را در انتخابات مستقیما نشانه رفته، سعی در توسل به کشف واکسن کرونا به عنوان دستاورد نجات‌بخش در سوم نوامبر دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار