سازمان ملل می‌گوید که در پی حمله روز پنج‌شنبه جنگنده‌های ائتلاف سعودی به استان الجوف تعداد زیادی از غیرنظامیان و از جمله کودکان جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان ملل در واکنش به جنایت روز گذشته ائتلاف سعودی در استان الجوف اعلام کرد که تعداد زیادی از غیر نظامیان شامل کودکان در پی این حمله هوایی جان خود را از دست داده‌اند.

سازمان ملل به نقل از منابع محلی گزارش داد که در پی این جنایت ائتلاف سعودی ۹ کودک به شهادت رسیده و ۷ کودک نیز مجروح شده‌اند.

شبکه المسیره روز پنج‌شنبه از حمله جنگنده‌های ائتلاف سعودی به استان «الجوف» یمن خبر داد.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز ۳ خانواده یمنی را هدف حملات خود قرار دادند. «عامر المرانی»، فرماندار استان الجوف به شبکه المسیره گفت که در پی این حمله بیش از ۲۰ نفر به شهادت رسیده و یا مجروح شده‌اند که بسیاری از آن‌ها کودکان و زنان هستند.


بیشتر بخوانید


ماه ژوئیه نیز جنگنده‌های ائتلاف سعودی یک مراسم عروسی را در شهر «الحزم» استان الجوف هدف حملات وحشیانه خود قرار دادند که در پی این حمله ۳۵ نفر به شهادت رسیدند.

از اواخر ماه مه که آتش‌بس در یمن به اتمام رسیده میزان خشونت و حملات در این کشور فقیر و جنگ‌زده به شدت افزایش یافته است و نیرو‌های ائتلاف، مردم این کشور را علی‌رغم دست‌وپنجه نرم‌کردن با مشکلات فراوانی از جمله شیوع ویروس کرونا، بمباران می‌کنند.

با این حال، ماه ژوئن سازمان ملل سال‌ها پس از آنکه نیرو‌های ائتلاف به دلیل کشتار کودکان یمنی در لیست سیاه قرار داشتند، این نیرو‌ها را که از حمایت کشور‌های غربی برخوردارند از این لیست خارج کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار