اختتامیه کنکور کارشناسی ارشد ۹۹ آغاز شد

سومین و آخرین روز از برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ صبح امروز شنبه (۱۸ مرداد) آغاز شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ساعت ۸ امروز شنبه ۱۸ مرداد ماه سومین روز برگزار کنکور کارشناسی ارشد ناپیوسته آغاز شد.

در آزمون نوبت صبح شنبه، ۱۸ مرداد تعداد ۸۹۴ هزار و ۹۹ داوطلب در ۶۴ کد رشته امتحانی شرکت می‌کنند.

در آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۳۹۹ مجموعا تعداد ۶۹۴ هزار و ۴۱۷ نفر ثبت نام کرده‌اند که ۵۰ درصد از داوطلبان زن و ۵۰ درصد داوطلبان مرد هستند؛ به عبارت دیگر ۳۴۴ هزار و ۵۵۸ نفر زن و ۳۴۹ هزار و ۸۵۹ نفر مرد هستند. 

در این آزمون و بر اساس اطلاعاتی که در سامانه خود اظهاری داوطلبان کرونایی کنکور دکتری اعلام شد ۸۵ داوطلب کنکور کارشناسی ارشد به کرونا مبتلا هستند.

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان بر اساس نمره کل حاصل از ۸۰ درصد نمره آزمون و ۲۰ درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی است.

نتایج اولیه این آزمون دهه دوم شهریور و نتایج نهایی کنکور کارشناسی ارشد  اواخر مهر اعلام می شود؛ پس از آن دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی شامل دانشگاه آزاد، پیام نور، علی کاربردی، غیر انتفاعی و .. می توانند پذیرش دانشجو را شروع کنند. فرآیند انتخاب رشته و پذیرش در رشته‌هایی که مصاحبه و آزمون عملی دارند هفته اول مهر انجام می‌شود.

نظر سنجی داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد ۹۹

بلافاصله پس از اتمام آزمون با نظارت معاونت بهداشت وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ساعت ۱۳:۳۰ برای ۲۶۰ هزار نفر داوطلبانی که کارت ورود به جلسه آزمون را برای صبح پنجشنبه ۱۶ مرداد ۹۹ دریافت کرده بودند و در سر جلسه حاضر بودند پیامک نظر سنجی ارسال شد.

تا ساعت ۱۷ روز پنجشنبه حدود ۸۳ هزار نفر پاسخ دادند و پس از استخراج نتایج ۹۱ درصد گفتند که اصول بهداشتی در حوزه رعایت شده بود. ۸۷.۵ درصد داوطلبان اظهار داشتند که فاصله صندلی‌ها رعایت شده بود. ۹۳ درصد هم اظهار داشتند که الزامات بهداشتی توسط عوامل اجرایی رعایت شده بود.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار