مدیر شرکت توزیع نیروی برق مریوان گفت: فاز اول نیروگاه خورشیدی این شهرستان با ظرفیت تولید ۲۲ کیلو وات برق به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، مرتضی محبتی مدیر شرکت توزیع نیروی برق مریوان با بیان اینکه فاز اول نیروگاه خورشیدی مریوان با ظرفیت تولید ۲۲ کیلو وات برق به بهره‌برداری رسید گفت:این نیروگاه قابلیت ارتقا تا ۲۴۵ کیلووات ساعت تولید برق را دارد و در آینده نیز فاز دوم و سوم آن احداث خواهد شد.

او افزود: فاز اول این نیروگاه خورشیدی شامل ۶۹ عدد پنل ۳۲۰ W، یک دستگاه اینورتر ۲۰ KW، یک تابلو برق ۱۰۰ A و یک عدد کنتور هوشمند با قابلیت سیم کارت است.  

مدیر شرکت توزیع نیروی برق مریوان با اشاره به سرمایه اولیه برای اجرای این پروژه یادآور شد: بیش از یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال برای اجرای طرح هزینه شده و امیدواریم با برنامه ریزی مدون و هدفمند به زودی کل پروژه اجرا و به بهره برداری برسد.

محبتی تاکید کرد: انرژی خورشیدی یک منبع انرژی پاک است که محیط زیست را آلوده نکرده و تجدیدپذیر است و می‌توان روزانه بطور مستقیم از خورشید استفاده کرد به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

شهرستان مرزی مریوان با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفری در فاصله ۱۲۰ کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام/ع

برچسب ها: صنعت برق ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.