مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: پروژه تامین آب شرب شهر کرمانشاه از محل سد گاوشان در مراحل انتهایی کار قرار دارد، اما هنوز میزان آب مناسب وارد مدار نشده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب استان به امید ورود آب سد گاوشان به مدار شهر کرمانشاه اقدامی برای تامین آب این شهر نکردند که متاسفانه این آب تاکنون به شهر نرسیده و قطعی و افت فشار‌ها در این روز‌ها خودنمایی می‌کند.

علیرضا کاکاوندگفت: نیاز آبی شهر کرمانشاه حدود ۱۳۷ میلیون متر مکعب است که حدود ۴۳ میلیون مترمکعب آن از چاه‌های میان دربند، ۳۷ میلیون مترمکعب هم از دیگر چاه ها، سراب‌ها و یک قنات تامین می‌شود و قرار بود حدود ۶۳ میلیون مترمکعب هم سد گاوشان تامین شود که اکنون از محل این سد حدود ۷۰۰ تا ۸۰۰ متر بر ثانیه یعنی ۲۵ تا ۳۰ میلیون مترمکعب آب وارد مدار می‌شود و مشکلات کمبود آب کلانشهر کرمانشاه اکنون از این محل است.

او بیان کرد: همکاران ما در شرکت آب و فاضلاب به امید رسیدن آب سد گاوشان اقدامی برای تامین آب نکردند در حالیکه اگر ما هر سال ۲ تا سه حلقه چاه حفر می‌کردیم اکنون در کوتاه مدت برای تامین آب شهروندان کرمانشاهی این همه مشکل نداشتیم.

او متولی تامین آب را شرکت آب منطقه‌ای دانست و افزود: همکاران ما در این شرکت هم زحمات زیادی در این ارتباط کشیده اند و سد، خط انتقال و تصفیه خانه هم ایجاد کرده اند، اما به دلیل مسایل مالی تاکنون نتوانسته اند این پروژه را به اتمام برسانند.

او با بیان اینکه پروژه تامین آب شرب شهر کرمانشاه از محل سد گاوشان در مراحل انتهایی کار قرار دارد، اما یادآوری کرد که هنوز آن میزان ابی که قرار بود وارد مدار شود نشده و کمبود‌های شهر کرمانشاه به این دلیل است.

۴۵درصد تاسیسات شهر کرمانشاه فرسوده است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه در ادامه سخنانش یکی دیگر از مشکلات حوزه آب در کلانشهر کرمانشاه را فرسودگی شبکه و تاسیسات دانست و گفت: در کنار کمبود آب ما با فرسودگی تاسیسات روبرو هستیم به طوری که بالاترین درصد پرت و هدر رفت آب را در بین مراکز استان‌ها در شهر کرمانشاه داریم.

کاکاوندگفت: طول شبکه و تاسیسات آب شهر کرمانشاه حدود هزار و ۷۰۰ کیلومتر است که از این میزان حدود ۴۵ درصد آن معادل حدود ۸۰۰ کیلومتر باید تعویض شود که کار خیلی سختی است و نیاز به اعتبارات کلانی دارد.

او گفت :پارسال برای اصلاح شبکه شهر کرمانشاه ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اختصاص دادند، اما برای اصلاح شبکه‌های شهر نیاز به بیش از هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.