از ابتدای شیوع کرونا؛

ابتلای ۱۰۸ نفر از کارکنان حوزه سلامت خراسان جنوبی به کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای شیوع کرونا ۱۰۸ نفر از کارکنان سلامت بخش دولتی و خصوصی خراسان جنوبی درگیر بیماری کرونا شده اند.

دهقانی فیروزآبادی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: این افراد حین خدمت رسانی به بیماران و مردم در بیمارستانها، اورژانس، داروخانه‌ها و سایر بخش‌های بهداشتی و درمانی به کرونا مبتلا شده اند.

او افزود: خوشبختانه همه‌ی ۱۰۸ مبتلای به کرونا در حوزه‌ی بهداشت وسلامت، بهبود یافته اند وهیچ مورد فوتی نداشته ایم.

ادامه روند کاهش ابتلا به کرونا در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با اشاره به شیب نزولی آمار مبتلایان به کرونا در خراسان جنوبی بیان کرد: خوشبختانه با رعایت بهتر دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک، تعداد بیماران حاد تنفسی بستری در بخش ویژه کرونا از ۲۰۰ به ۱۵۰ نفر رسیده است که روندی کاهشی را نشان می‌دهد.

دهقانی فیروزآبادی ادامه داد: در خراسان جنوبی موارد ابتلا به کرونا در آقایان ۵۲.۵ و در خانم‌ها ۴۷.۵ درصد است.


بیشتر بخوانید


او اظهار کرد: بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت و درمان، در کشور از هر ۱۰۰ هزار نفر ۲۰ نفر بر اثر ابتلا به کرونا، جان خود را از دست می‌دهند که این آمار در خراسان جنوبی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر ۱۳ فوتی را شامل می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی بیرجند با بیان اینکه همه‌ی گروه‌های سنی استان مبتلا به کرونا شده اند افزود: بر اساس نتایج بررسی ها، میانگین سنی فوت شدگان در خراسان جنوبی ۵۲.۶ سال است که حداقل سن فوت شده‌ها ۳۴ و حداکثر سن هم ۹۷ سال است.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.