هماهنگی‌های لازم در خصوص کمک رسانی به لبنان انجام شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه با اشاره به حادثه انفجار در بندر بیروت گفت:هماهنگی‌های لازم در خصوص کمک رسانی به لبنان انجام شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،سید عباس موسوی عصر امروز در نشست خبری با خبرنگاران آذربایجان غربی در ارومیه افزود؛ برخی کشور‌ها در شرایط فعلی لبنان تلاش می‌کنند از آب گل آلود ماهی بگیرند که در ابراز همدردی و اعلام آمادگی برای کمک به مردم لبنان از طرف آن‌ها نوعی دغل بازی و ریا کاری دیده می‌شود که گویی آن‌ها تحریم کنندگان ملت لبنان آن‌ها نبوده اند.

وی خاطرنشان کرد اعلام همدردی مسئولان رژیم صهیونیستی نیز نوعی همدردی مزورانه است و ملت مسلمان منطقه به ویژه مردم رنج دیده لبنان به راحتی می‌توانند تشخیص دهند که این همدردی‌ها چقدر سطحی و فرصت طلبانه است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران باز هم آماده کمک به مردم لبنان هستند و برای بازسازی بندر بیروت با تمام توان اعلام آمادگی می‌کنیم.

سید عباس موسوی در خصوص آخرین پیگیری‌های اقدام تروریستی آمریکا در تهدید هواپیمای مسافربری کشورمان در آسمان سوریه نیز گفت؛ بعد از اینکه آمریکایی‌ها مسئولیت این موضوع را بر عهده گرفتند تیمی در وزارت امور خارجه کشورمان تشکیل شد و با همکاری نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد شکایت و اعتراض اولیه صورت گرفته است.

وی خاطر نشان کرد، با توجه به اینکه این اقدام تروریستی بر خلاف تمام مقررات بین المللی انجانم شده است، جمهوری اسلامی ایران شکایت و اعتراض‌های دیگر در مجامع بین المللی را حق مسلم خود می‌داند و قطعا این نوع راهزنی هوایی را به وقت مقتضی پاسخ خواهیم داد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر در جنگ چند جانبه اقتصادی، روانی و تبلیغاتی با آمریکا قرار داریم و آن‌ها سعی دارند با استفاده از گسل‌هایی که در داخل کشور وجود دارد شرایط را وارونه جلوه دهند که با هوشیاری ملت ایران نتوانسته اند به اهداف شوم خود دست یابند.

سید عباس موسوی سردمدارران آمریکا را به واقع نگری نسبت به دولت و ملت ایران فراخواند و از آن‌ها خواست در سیاست‌های خود نسبت به جمهوری اسلامی ایران تجدید نظر کنند چرا که به قول خود با این ابر فشار‌ها هیچگاه به نتایج مطلوب نخواهند رسید.

پیگیری مطالبات کشورمان از کره جنوبی یکی دیگر از سوالات خبرنگاران از سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشور بود که آقای موسوی گفت؛ آنچه کره ای‌ها برای پس ندادن اموال جمهوری اسلامی ایران به آن استناد می‌کنند بهانه مشروع قانونی و مسموعی نیست و براساس دستور ریاست جمهوری از همه راه‌های قانونی و حقوقی برای استیفای حقوق ملت ایران استفاده خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در خصوص برجام با تشکر از دولت‌های روسیه و چین از اروپایی‌ها انتقاد کرد و گفت؛ جمهوری اسلامی ایران در ۵ گام برداشته شده حقوق و تکالیف خود را با شرایط حاکم متوازن کرده است و به محض اینکه طرف‌های مقابل به تعهدات خود بازگردند می‌توانیم این گام‌ها را برگردانیم.

سید عباس موسوی که به زودی به عنوان سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان راهی باکو خواهد شد ایجاد ارتباط وسیعتر و عمیق‌تر میان دو کشور را از مهمترین اولویت‌های خود عنوان کرد و گفت با برطرف کردن برخی مشکلات به خصوص بین استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و گیلان به عنوان استان‌های مرزی با جمهوری آذربایجان تلاش خواهیم کرد مباتدلات تجاری را به ارقام قابل قبول تری ارتقا دهیم.

وی حذف ویزا برای ورود اتباع کشورمان به جمهوری آذربایجان را یکی از مهمترین مطالبات مردم استان‌های مرزی با این کشور عنوان کرد و گفت؛ این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهیم، ولی، چون تصمیم گیری در این خصوص یک مبحث حاکمیتی و بر اساس شرایط امنیتی و مرزی کشورهاست برای حل آن فعلا قولی نمی‌دهیم.

انتهای پیام/ن م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.