فرماندار هشترود گفت: حمل گندم تولیدی از این شهرستان به مناطق دیگر قاچاق محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،امینیان فرماندار هشترود در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان گفت: با افرادی که محصول تولیدی گندمکاران شهرستان را به سیلو‌های خارج شهرستان و یا سایر شهر‌ها حمل کنند برخورد جدی خواهد شد.

او گفت: متاسفانه برخی دلالان فعال گندم در شهرستان از زمان برداشت فعال شده و نمایندگانی برای خرید گندم کشاورزان در روستا‌ها مستقر کرده اند.

فرماندار هشترود همچنین با انتقاد از عملکرد اداره کل غله استان گفت: متاسفانه این اداره کل، مصالح و منافع ملی را فدای مصلحت‌های شخصی و سلیقه‌ای خود کرده و با محروم کردن چند سیلوی منطقه ازخرید گندم، باعث آسیب‌های جبران ناپذیر به سرمایه گذاران، سیلوداران و سردرگمی کشاورزان گندمکار شهرستان شده است.

فرماندار شهرستان هشترود افزود: امروزه قاچاق کالا در کشور صدمات جبران ناپذیر به بدنه اقتصادی کشور و معیشت مردم وارد کرده و موجب جولان دلالان در جامعه شده است که راه اندازی سامانه برای کالا‌های اساسی می‌تواند دراین زمینه مفید و کارساز باشد.

شهرستان هشترود با تولید سالانه ۱۶۰ هزار تن گندم به انبار غله استان شهرت دارد و قطب تولید این محصول در آذربایجان شرقی محسوب می‌شود.

این شهرستان همچنین دارای ۵ سیلوی گندم به ظرفیت ۲۴۰ هزار تن است که از این لحاظ نیز رتبه نخست را در بین شهرستان‌های کشور دارد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار