دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان گفت: غدیر در اسلام دل‌ها را متوجه یک امر مهم اعتقادی و سرنوشت‌ساز می‌کند و آن ولایت و رهبری جامعه دینی بوده که غدیر و ولایت مهم‌ترین مساله شیعیان است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد جوروند دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان گفت: غدیر، واقعه بزرگ تاریخی در اسلام دل‌ها را متوجه یک امر مهم اعتقادی و اجتماعی و سرنوشت‌ساز در زندگی می‌کند و آن ولایت و رهبری جامعه دینی است.

او بیان داشت: مسئله غدیر و ولایت مهم‌ترین مساله شیعیان بوده و آن چه از غدیر برای ما اهمیت دارد، آموزه‌ها و فرهنگ غدیر است. غدیر باید به عنوان یک فرهنگ در زندگی ما حضور پیدا کند بلکه باید به عنوان فرهنگی ناب بدان نگاه کنیم که یک سبک زندگی به ما ارائه می‌دهد.

جوروند تصریح کرد: بعد از توحید و در راستای نبوت، هویت دینی ما در ولایت است و غدیر مشعل همیشه فروزان این باور‌های جاوید است. غدیر میثاق آسمانی انسان با خداست. غدیر یک تفکر، نشانه و چشمه‌ای از تداوم خط نبوت است که تا پایان هستى مى جوشد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی خوزستان ادامه داد: از این رو بر همه دستگاه‌های فرهنگی لازم و ضروری است به منظور شناساندن فرهنگ غدیر و برای ترویج مفاهیم والای ولایت با استفاده از ابزار فرهنگ و هنر، برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند تا با تمسک به ولایت و اهل بیت (ع) که رمز پیروزی ملت ایران در عرصه‌های مختلف از جمله فرهنگ و هنر و آموزه‌های قرآنی است، شاهد ارتقای سطح محبت و معرفت نسبت به ائمه اطهار باشیم.

این مقام مسئول گفت: با تبریک عید سعید غدیر به عموم مسلمین به ویژه مردم ولایت مدار خوزستان، موفقیت همگان را در پیمودن راه مقدس شهدا، با بهره گیری از آرمان‌های بلند امام خمینی (ره) و در پرتو منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار