وزیر راه و شهرسازی گفت:طرح های مسکن شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر با سریع ترین زمان اجرا به بنیاد مسکن واگذار شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از چندین طرح در شهرستان محلات گفت: در سراسر کشور زمین مورد نیازبرای بیش از ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن تامین شده است و با توجه به اجرایی شدن طرح ملی مسکن در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر، برای همه شهرهایی که در این دوره  فاقد مسکن هستند، اقدامات ثبت نام انجام شده است.

او اضافه کرد: پروژه‌های شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر به بنیاد مسکن واگذار شده و برای شهر‌های بیش از ۱۰۰ هزار واحد ما برنامه‌ریزی کردیم ، اراضی مشخص شده و کار در تعدادی از شهر‌ها شروع شده است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: با نقشه و نظارت بنیاد مسکن  و تسهیلاتی که بانک مسکن تعهد می‌کند همه متقاضیان مسکن صاحب خانه خواهند شد و پروژه‌ها از لحاظ زمان‌بندی برای اجرا خیلی زمان نخواهد برد.

او با اشاره به اینکه درمورد پروژه‌های مسکن مهر گفت: کل پروژه مسکن مهر که در دولت نهم و دهم تعریف شده ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد بوده که حدود ۷۰۰ هزار واحد آن در پایان دولت دهم به مردم تحویل داده شده و نزدیک به یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد هم در دولت یازدهم و دوازدهم باقی مانده که به مردم تحویل می شود.

اسلامی تصریح کرد: آمار تحلیلی ما ۲ میلیون و ۳۰ هزار واحد است که حدود ۶۷ هزار واحد در دست اجرا است و در پاییز امسال مردم خانه‌های خود را تحویل خواهند گرفت.

به گفته اسلامی امروز با کلنگ زنی فاز سوم کوی سجادیه و افتتاح فاز دوم (۲۳۶ واحدی) در مسیر آغاز فاز چهارم قرار گرفت تا این محله به عنوان یکی از بافت‌های ناکارآمد در استان برای همیشه تعیین تکلیف شود.

اسلامی افزود: تاکنون در طرح اقدام ملی مسکن یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در کشور ثبت نام کردند که نزدیک به ۹۷۰ هزار نفر واحد شرایط اولیه بودند که باید برای تثبیت خود مدرک ارائه می‌کردند و تا امروز حدود ۴۳۰ هزار نفر مدارک  لازم را ارائه داده‌اند.

اسلامی وزیر راه و شهرسازی و هیئت همراه به همراه تعدادی از مسئولین استانی و شهرستانی از جاده دوبانده محلات خمین، جاده نیمه تمام دو بانده زیرآب شهرستان محلات، بلوار آیت الله غفاری و مسکن مهر محلات بازدید کرد و در جریان مشکلات و مسایل پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفت.

وزیر راه و شهرسازی همچنین از پروژه مسیر باقرآباد_ نیم ور هم بازدید کرد و نسبت به تخصیص زمین معوض جهت تعویض این مسیر قول مساعد داد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار