معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۰ درصد از آب شرب مناطق شهری این استان از طریق سفره‌های زیرزمینی تأمین می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسعود ترابیان معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به دلیل فرسوده بودن بخشی از شبکه انتقال آب شهری استان حدود ۲۱.۳ از آب وارد شده به شبکه هدر می‌رود.

او طول شبکه انتقال آب شهر‌های استان را حدود دو هزار و هفت کیلومتر برآورد کرد و افزود: افزون بر دو هزار لیتر آب در ثانیه از طریق شبکه به صورت بهداشتی وارد مدار مصرف می‌شود.


بیشتر بخوانید


ترابیان از تأمین ۹۰ درصد از آب شرب مناطق شهری استان از منابع آب‌های سفره‌های زیر زمینی خبر داد و اضافه کرد: ۱۹۷ چاه عمیق در اختیار این شرکت است که در حال حاضر ۱۵۳ حلقه آن فعال و تأمین آب مناطق شهری استان از آن‌ها استحصال می‌شود.

او با اشاره به کمبود آب شرب برای نیمی از جمعیت استان در مناطق شرقی در چند سال اخیر خشکسالی گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از طرح ملی انتقال آب بن به بروجن بخشی از کمبود آب آشامیدنی استان بر طرف خواهد شد.

ترابیان، تشدید گرما در فصل تابستان و شیوع ویروس کرونا در سال جاری و افزایش مصرف آب برای موارد بهداشتی را باعث افزایش بی‌رویه مصرف آب و افت فشار در بسیاری از مناطق شهری استان عنوان کرد و افزود: شهروندان صرفه‌جویی و مدیریت در مصرف این مایه حیاتی را در دستورکار خود داشته باشند.

او اضافه کرد: در همه مناطق شهری استان به ویژه در شهرکرد، بروجن و لردگان مشکل تأمین آب مواجه وجود دارد و آب در برخی ساعات با افت شدید مواجه می‌شود.

ترابیان با اشاره به این که قدمت شبکه‌های آبرسانی استان بیش از ۲۰ سال است ادامه داد: این دستگاه متولی با جذب اعتبارات مورد نیاز، نوسازی بخشی از این شبکه را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار