رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر بیماری جدیدی شیوع پیدا نکرده و علایم بیماری کووید ۱۹ طیف گسترده و متنوع تری یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در حال حاضر بیماری جدیدی شیوع پیدا نکرده و علایم بیماری کووید ۱۹ طیف گسترده و متنوع تری یافته است.

او افزود: روز‌های اول بیشتر علایم حاد تنفسی با سرفه‌های شدید، گلو درد و تنگی نفس است و در حال حاضر سایر قسمت‌های بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: با توجه به فصل جاری، بیشتر علایم با تأثیر بر دستگاه گوارش از جمله اسهال، استفراغ و ضعف جسمانی، بدن درد شدید و از بین رفتن حس بویایی و تا حدودی حس چشایی بروز پیدا می‌کند.

او ادامه داد: همچنان خطرناک‌ترین علایم مربوط به مشکلات تنفسی، تنگی نفس و سرفه‌های خشک و مقاوم است.

شیرانی گفت: وزارت بهداشت اخیرا مأموریتی به استان‌ها ابلاغ نموده است تا با شناسایی تعدادی بیمار و با انجام سه مرحله تست نتایج مختلف را بررسی، جمع بندی و اعلام نماید.

او با بیان اینکه در استان به طور کلی کمتر از ۱۰ درصد جمعیت به کرونا ویروس مبتلا شده اند افزود: کل افراد مشکوک با علایم بالینی کرونا ویروس هنوز به ۱.۷ درصد جمعیت نرسیده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.