رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: امسال برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری در استان هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت که از این میزان ۳۰درصد برای آبیاری کم فشار و ۷۰ درصد برای آبیاری تحت فشار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در جلسه قدردانی از خبرنگاران فیروزه با اشاره به اختصاص بیش از هزار میلیارد ریال برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری استان، گفت: در روستا‌هایی که به صورت تجمیعی و با یکپارچه‌سازی اراضی خرده مالکی بخواهند برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری اقدام کنند تسهیلاتی که جهاد کشاورزی پرداخت می‌کند بیشتر خواهد بود.

او افزود: طرح سامانه‌های نوین آبیاری در استان تا پایان سال ۹۸ در افزون بر ۱۶۱ هزار و ۸۰۰ هکتار زمین اجرا شد که از این میزان از ابتدای امسال بالغ بر چهار هزار و ۸۰۰ هکتار به بهره‌برداری رسیده و ۹ هزار و ۶۵۰ هکتار در دست اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: این استان در بخش سامانه‌های نوین آبیاری از نظر طرح‌های اجرا شده و طرح‌های در دست اجرا در کشور به ترتیب رتبه‌های نخست و دوم را دارد.
بیشتربخوانید:

 
اورانی بیان کرد: در سال ۹۲ بالغ بر ۱۱۸ هکتار از اراضی استان به کشت گلخانه‌ای اختصاص یافته بود که این میزان در سال ۹۸ به ۵۰۸ هکتار رسید و امسال از محل صندوق توسعه، برای مناطق کم برخوردار تسهیلات با نرخ ۱۲ و نیم درصد و برای مناطق برخوردار با نرخ ۱۴ درصد در این بخش پرداخت می‌شود.

او تصریح کرد: در شهرستان‌هایی که اشخاص حقیقی و حقوقی مایل به سرمایه‌گذاری در این زمینه باشند هیچ محدودیتی در این حوزه وجود ندارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: پارسال برای توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی استان ۱۱۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای خرید تراکتور، کمباین، ادوات و دنباله‌بند‌های کشاورزی پرداخت شد که امسال برای این بخش ۱۷۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده و سهمیه هر شهرستان ابلاغ شده است، ولی محدودیتی برای کشاورزان شهرستان‌ها وجود ندارد.

اورانی با اشاره به این که به لحاظ فرهنگی بسیاری از اوقات نمی‌خواهیم اشکالات کارمان و مشکلات موجود بیان شود اظهار کرد: اصحاب رسانه در انتقال نظرات و مشکلات مردم به مسئولان و انعکاس کار‌های مسئولان که از رسالت‌های مهم اصحاب رسانه است نقش موثری دارند و خبرنگاران انسان‌های فداکاری هستند که با وجود همه نامهربانی‌ها دست از تلاش و کوشش برنمی‌دارند.
 
انتهای پیام/ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.