لطیفی گفت: برای حل مشکل ترخیص کالا‌ها با وجود مشکلات سرویس استعلام ثبت سفارش وزارت صمت، معاونین گمرک ایران طی بخشنامه‌ای خواستار کنترل اطلاعات بر اساس کد رهگیری بانک در گمرکات اجرایی شدند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گمرک، روح الله لطیفی تصریح کرد: براساس بررسی‌های صورت گرفته برای حل مشکل ترخیص کالا‌ها به ویژه کالا‌های فسادپذیر در این دوره زمانی که سرویس استعلام ثبت سفارش وزارت صنعت دچار مشکلاتی شده و ارسال اطلاعات بوسیله سرویس مربوطه انجام می‌شود، معاونین فنی و گمرکی و برنامه ریزی و بین الملل گمرک ایران در بخشنامه‌ای خواستار کنترل اطلاعات بر اساس کدرهگیری بانک در گمرکات اجرایی شدند.

وی افزود: براساس وقفه و قطعی سرویس استعلام ثبت سفارش وزارت صنعت، از هشتم مرداد امسال و ارسال نشدن اطلاعات به وسیله سرویس مزبور مشکلات جدی در فرآیند تشریفات گمرکی و ترخیص کالا‌های اساسی و فسادپذیر در کشور پدید آمد.

لطیفی اضافه کرد: ضروری است با توجه به اینکه ترخیص قطعی تمام کالا‌های تجاری از گمرک به غیر از موارد استثناء قانونی، در تمامی رویه‌های بانکی، واردات در مقابل صادرات و بدون انتقال ارز منوط به اخذ و ارائه کد رهگیری بانک است، تمام گمرکات اجرائی ضمن توجه به تعهد سیستمی، از صاحبان کالا و اظهار کنندگان در ارتباط با وجود و صحت اطلاعات ثبت سفارش، مکلف هستند با استفاده از کد رهگیری بانک، نسبت به فراخوانی اطلاعات اعلامیۀ تأمین ارز اقدام کنند.

به گفته وی، اطمینان از رعایت سقف ثبت سفارش از نظر تعداد، وزن و ارزش کالا و نیز ارائه مجوز‌های قانونی، اقدام لازم در ارتباط با انجام تشریفات گمرکی و ترخیص کالا صورت پذیرد.


بیشتر بخوانید


سخنگوی گمرک افزود: بدیهی است پیرامون اظهارنامه‌های مسیر سبز مطابق بخشنامه ۱۳ مرداد ماه جاری کنترل توسط کارشناسان درب خروج انجام می‌گیرد.

لطیفی گفت: براساس بخشنامه گمرک ایران تاکید شده با توجه به اهمیت و ضرورت موضوع، ضمن تأکید مجدد بر دقت کامل و مضاعف در بررسی‌های مورد سفارش، بدیهی است مسئولیت حسن انجام اجرای این بخشنامه برعهده بالاترین مقام مسئول گمرکات اجرائی است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار