سامانه تبادل تصاویر پزشکی بین بیمارستانی (کلادپکس) در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ بابک پاک نیا مدیر آمار و فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : سامانه تبادل تصاویر پزشکی بین بیمارستانی با تجمیع اطلاعات پکس بیمارستان‌های دانشگاهی امکان مشاهده و دسترسی یکجا به کلیه تصاویر رادیولوژی بیماران در کلینیک‌ها و بیمارستان‌ها را با رعایت پروتکل‌های امنیتی فراهم می‌کند.

او سهولت دسترسی و مشاهده، عدم نیاز به چاپ کلیشه، دسترسی راحت پزشکان معالج، امکان مشاهده روی تلفن همراه پزشک معالج و ... را از مزایای این سامانه دانست و گفت : همگی این امکانات با رعایت دستورالعمل‌های مربوطه و با هماهنگی روسا و مدیران مراکز صورت می‌گیرد.

او با بیان اینکه این فرایند در سه فاز نهایی می‌شود، افزود: فاز اول این سامانه در حال ارائه خدمات می‌باشد که ۶ بیمارستان فارابی، آیت اله طالقانی، دکتر محمد کرمانشاهی، امام رضا (ع)، امام خمینی (ره) کرمانشاه و امام خمینی (ره) اسلام آباد غرب به سامانه مذکور متصل شده اند.

پاک نیا افزود: در فاز دوم بیمارستان‌های امام خمینی (ره) سنقر، دکتر چمران کنگاور، قدس پاوه و حضرت ابوالفضل قصر شیرین به سامانه متصل میشوند و در فاز سوم نیز اتصال مابقی مراکز انجام می‌شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.