در پی انفجار مهیب عصر روز گذشته در بیروت گروه‌های امدادی از کشورهای مختلف برای کمک رسانی به لبنان اعزام شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بنیاد امداد بشردوستانه ترکیه پس از وقوع انفجار مهیب عصر روز گذشته در بندر بیروت عازم این شهر شده و در حال حاضر به بازماندگان این حادثه در حال امدادرسانی است. این گروه پیشنهاد برپایی یک بیمارستان صحرایی را داده است.

شدت انفجار عصر روز گذشته بندر بیروت به حدی بود که هزاران نفر در آن کشته و زخمی شدند. تاکنون بر اساس اعلام مقامات رسمی این کشور دستکم ۱۰۰ نفر در این حادثه کشته و نزدیک به ۴۰۰۰ نفر نیز زخمی شده‌اند. از این رو ظرفیت بیمارستان‌های این شهر تکمیل شده و نیاز به برپایی بیمارستان صحرایی ضروری است.

یک مقام ارشد ترکیه در این خصوص به رویترز گفت «پیشنهاد ما بسیار جدی است و بلافاصله آن را ارائه کردیم بعلاوه آنکه کارمان را فورا در امدادرسانی آغاز کردیم و در انتظار پاسخ از سوی طرف لبنانی هستیم.»

مصطفی ازبک، یکی از مقامات بنیاد امداد بشردوستانه ترکیه که در استانبول مستقر است در این خصوص گفت «اعضای گروه ما در حال جستجوی افراد و باقی مانده اجساد هستند. آن‌ها به آواربرداری مشغولند بعلاوه آنکه یک گروه آشپزی سیار از یک اردوگاه آوارگان فلسطینی برای تهیه غذا برای نیازمندان بسیج شده‌اند.» او در ادامه توضیح داد «ما با یک آمبولانس به انتقال مجروحان این حادثه کمک می‌کنیم. ممکن است بر اساس نیاز‌های جدیدی که به وجود می‌آید کمک‌های دیگری نیز ارائه دهیم.»

وزیر خارجه فرانسه نیز از ارسال سومین هواپیمای حامل کمک های بشردوستانه به لبنان خبر داد و همچنین عراق نیز هواپیمایی حامل کمک های پزشکی را به بیروت فرستاد.

پادشاه اردن ضمن ارسال پیام تسلیت برای میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان برای ارسال تجهیزات پزشکی و اعزام کادر درمانی به بیروت اعلام آمادگی کرد.

دیروز سه‌شنبه حوالی ساعت هفت و نیم بعدازظهر انفجار‌هایی ویرانگر بندر بیروت را به لرزه درآورد و تعدادی از ساختمان‌ها را در این بخش از پایتخت لبنان با خاک یکسان کرد. شدت انفجار به حدی بود که موج آن در کیلومتر‌ها دورتر نیز شنیده شد. هنوز علت انفجار مشخص نیست و دستگاه امنیت عمومی لبنان اعلام کرد قرار است تحقیقاتی برای مشخص کردن «ماهیت دقیق حادثه» انجام بگیرد. در این حادثه بیش از ۲۷۰۰ تن نیترات آمونیوم در انبار بندر بیروت منفجر شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار