آقازاده گفت: می‌توان با آموزش و فرهنگ سازی نرخ زاد و ولد را افزایش داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سید علی آقازاده استاندار مرکزی در کارگروه اجتماعی این استان گفت: استان مرکزی دومین استان پیر کشور است که می‌توان با آموزش و فرهنگ سازی نرخ زاد و ولد را افزایش داد.

آقازاده افزود: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند برای ایجاد مشوق برای ازدواج جوانان اعتباراتی را پیش‌بینی کنند.

او با بیان اینکه ۲۰ تا ۳۰ درصد جمعیت کشور نابارور هستند اضافه کرد: فشار اقتصادی یکی از مهمترین دلایل پایین آمدن نرخ زاد و ولد است.

استاندار مرکزی بررسی مشکلات و ارائه راهکار‌های درمان و ارسال آن به مقامات کلان کشور برای تصمیم گیری را از مصوبات این جلسه دانست.

به گفته آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی آمار نرخ ناباروری در استان مرکزی نگران کننده است و یکی از مهمترین ثمرات ازدواج فرزند آوری است که در صورت تعویق امر ازدواج متاسفانه شاهد ناباروری در بین زوجین خواهیم بود که مشکلات فراوانی را ایجاد می‌کند.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: یکی از زمینه‌های ایجاد آسیب‌های اجتماعی پایین آمدن نرخ ازدواج و افزایش نرخ طلاق در جامعه است که برای جلوگیری از بسیاری از معضلات اجتماعی باید برای ازدواج جوانان فکر اساسی کرد.

در برنامه دهم کشور راهبرد‌های تحول سلامت تمرکز بر سیاست‌های جمعیتی و درمان ناباروری گنجانده شده و این مهم از موضوعات اولویت‌دار در حوزه بهداشت و درمان است.

انتهای پیام /ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.