ابهام و سردرگمی سهامداران عدالت همچنان ادامه دارد و این سردرگمی با بلاتکلیفی صدور کارت اعتباری برای این سهام بیش تر نیز می شود.

۲ روز تا آزادسازی قسمت دوم سهام عدالت/ماجرای صدور کارت اعتباری چه شد؟به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان, با توجه به بررسی هایی که در این مدت در خصوص نحوه آزاد سازی و فروش سی درصد سهام عدالت شکل گرفت و گاهی  اوقات هم در این راستا با مشکل مواجه شدیم و مسئولان ذی ربط پاسخ قانع کننده ای را به ما ندادند حال نوبت آن رسیده است که پرونده جدیدی در این راستا باز شود پرونده ای که نامش کارت های اعتباری سهام عدالت است.

در حال حاضر اذهان سهام دارانی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده اند را به خود درگیر کرده است. به واقع درگیری ذهنی آن ها حول دو محور فروش سهام و بهره مندی از مزایای کارت اعتباری می چرخد. آن ها نمی دانند که سهام خود را به فروش اند یا برای بهره مندی از کارت اعتباری سهام عدالت دست نگهدارند.


بیشتر بخوانید 

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش ۱۵ مرداد ماه در بازار سهام


در همین راستا به بررسی صحبت های ضد و نقیض مسئولان ذی صلاح پرداخته ایم؛  

سهام عدالت قابلیت وثیقه شدن برای تسهیلات بانکی

عبدالناصر همتی رئیس بانک مرکزی در خصوص اعطای کارت های اعتباری سهام عدالت  می گوید: بانک‌ها می‌توانند سهام بورسی، به‌ویژه سهام عدالت را به عنوان وثیقه برای صدور کارت اعتباری قرار دهند

وی گفت: با توجه به ارزنده بودن بخش عمده‌ای از سهم‌های موجود در سبد سهام عدالت، به بانک‌ها توصیه می‌کنم درقبال وثیقه گرفتن سهام آزاد شده، درچارچوب ضوابط خود، معادل درصدی از ارزش آن، به دارندگان سهام که نیاز به منابع مالی دارند، ولی قصد فروش سهام خود را ندارند، کارت اعتباری برای خرید بدهند.

مجموع این مسائل در حالی رخ می دهد که اگر این اتفاق به درستی شکل بگیرد قطع به یقین در این شرایط یک پشتوانه مالی برای نیازمندان باشد در همین راستا با یکی از کازشناسان ذی ربط گفت وگو کرده ایم؛

مزایای کارت اعتباری سهام عدالت چیست؟

وثوقی کارشناس اقتصادی در گفت وگو با خبرنگار بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ضمن حمایت از طرح مسوولان مبنی بر پشتوانه بودن سهام عدالت برای دریافت کارت اعتباری بیان کرد: این طرح خوب دارای ابهاماتی از جمله مشخص نبودن رده سنی متقاضیان، گروه های شغلی و چگونگی نحوه دریافت این کارت ها است.

او با اشاره به تجارب گذشته در خصوص اعطای کارت های اعتباری به بازنشستگان ادامه داد: این تجربه ناموفقی بود و سبب شد تا برخی سواستفاده ها و کلاهبرداری هایی از قبل این موضوع شکل گیرد بنابر این این بار باید تدابیری اتخاذ شود تا اشتباهات گذشته تکرار نشود.

وثوقی با بیان اینکه پشتوانه اعطای این کارت، اعتبار فرد است، گفت: در اکثر کشورهای جهان که کارت اعتباری اعطا می کنند، اعتبار فرد از جمله درآمد و محل اقامت او به عنوان پشتوانه فرد برای دریافت این نوع کارت است و در کشور ما هم قرار است در آینده سهام عدالت به عنوان یکی از پشتوانه های دریافت کارت اعتباری قرار گیرد.

این کارشناس اقتصادی تصریح کرد: باید در نظر داشت که افراد پس از دریافت آن اقدام به سواستفاده و نقد کردن کارت در برخی فروشگاه ها نشوند یعنی فرد کارت را به فروشنده ارائه دهد و او با کسر مبلغی از اصل موجودی کارت، پولی را به دارنده کارت بدهد.

او با بیان اینکه کارت های اعتباری یکبار مصرف نیستند، گفت: دارندگان این کارت ها نمی توانند به یکباره از آن ها استفاده کنند و پس از اتمام موجودی دوباره می توان این کارت ها را شارژ کرد.

وثوقی با اشاره به یکی از مزایای این کارت ها اظهار کرد: سقف دریافت این کارت حدود ۵۰ میلیون تومان است درحالیکه برای دریافت همین میزان در قالب وام، باید وام گیرنده ۳ ضامن داشته باشد تا مجموع حقوق آن ها بتواند پراخت اقساط را پوشش دهد.

این کارشناس اقتصادی بیان کرد: در برخی از کشورهای جهان گاهی افرادی که خود دارنده این کارت ها هستند قرارداد جدید فرد دیگری که می خواهد کارت اعتباری دریافت کند را امضا می کنند و این زنجیره همچنان ادامه دارد و بدین گونه مردم را راغب به دریافت این نوع کارت می کنند.

او اظهار کرد: صورتحساب فرد یک ماه بعد از اولین تراکنش او صادر می شود و فرد تا 6 ماه پس از دریافت کارت می تواند هیچ گونه تراکنشی نداشته باشد اما درخصوص وام های دیگر درست یک ماه پس از دریافت وام پیامک کسر اقساط به شماره افراد ارسال می شود.

وثوقی با بیان اینکه در حال حاضر کارت اعتباری بیشتر از ۳۶ ماه قابل تسقیط نیست، گفت: نحوه بازپرداخت اقساط به گونه ای است که به عنوان نمونه قسط فرد هر ماه قریب به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و بانک از این میزان سود خود را برداشته و یک میلیون تومان مجددا به حساب بازمی گردد و کارت فرد شارژ می شود.

البته شب گذشته خبرهایی از صدور برخی بخشنامه ها نیز به گوش می رسد.

عباس معمارنژاد، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت های دولتی وزارت اقتصاد، طی بخشنامه ای، بانک های دولتی و غیردولتی را موظف کرد، اطلاع رسانی لازم را در مورد پذیرش سهام عدالت به عنوان وثیقه صدور کارت اعتباری انجام دهند.

این بخشنامه به مدیران عامل ۱۷ بانک دولتی، غیر دولتی، شرکت دولتی پست بانک و موسسات اعتباری ابلاغ شده است.

در این بخشنامه آمده است: پیرو تاکید رییس جمهور محترم، برنامه‌های دولت تدبیر و امید، مصوبه شورای عالی بورس و بخشنامه مورخ ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در رابطه با "اعطای تسهیلات خرد به مردم به پشتوانه توثیق سهام عدالت" و با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده با شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، مقتضی است اقدامات لازم در این خصوص به عمل آمده و موضوع صدور کارت اعتباری به پشتوانه سهام عدالت از طریق مقتضی به مشتریان اطلاع رسانی شود.

در پایان انتظار می رود که هرچه سریع تر مسئولان مربوط  به روند اعطای کارت سهام عدالت به سهام داران اقدام فرمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل امانی
۲۲:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
به خدا سهام عدات را فرش ام به پولش ایتحاج دارم قست خانه مدام
Iran (Islamic Republic of)
.....
۰۲:۵۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
کجاش سهام عدالت واقعا پول خودمون با هزاران منت میدن بهت سه ماه گذشت تو ۳۰ درصد اول موندن. الان تازه حرف از سی درصد دوم میزنن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۳۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
درود بر احمدی نزاد که سالها مردم از خدمات ایشون بهره مند شده و خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۸:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
کسانی که روش غیر مستقیم انتخاب کردند میتونن سهام شون رو بفروشن؟ واقعا به پولش خیلی نیاز دارم.
Netherlands
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
اره میشه یکم فقط صبر کن
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۸:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
کسانی که روش غیر مستقیم انتخاب کردند میتونن سهام شون رو بفروشن؟ واقعا به پولش خیلی نیاز دارم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۵۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
همانطور که توقع دارین مردم در تمام عرصه ها باشن.از جمله راهپیمایی..انتخابات..کمک..پس کارتون را درست انجام بدید.مردم در این شرایط سخت نباید اذیت بشن..دولت موظفه به تعهدات خودش عمل کنه.با کارگزاری های متخلف برخورد بشه..اگه بنا به اینه ۳۰ درصد واریز بشه.زمان و مبلغ دقیق به دارندگان سهام عدالت ابلاغ بشه..نه مردم ۳۰ درصد را حساب کنن مثلا ۳۰ درصد ۶ میلیون میشه.کارگزاری نیاد بعد از ۳ ماه ۱۰۰ هزار تومن به حساب صاحب سهام واریز کنه..این کارها اعتبار دولت را کم میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
با سلام گفتید که تمام کمیته امدادی ها و بهزیستی از جهیزیه ی بنیاد مستضعفان بهره‌مند می‌شوند ولی دو دختر من که عقد هستنداز جهیزیه بهره‌مند نشدند پیگیری کنید.
United States of America
رضا
۱۷:۳۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام هنوزپول قبلی مستقیم بوده بانک ها واریزنکردند.میخواهند نوبت دوم اجرا کنند.مردم گرفتارنکنید.
Iran (Islamic Republic of)
سیدمحمدامین
۱۷:۲۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
وقتی هیچ پولی واریز نکردن به چه دردی میخوره دومین آزادسازیش ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
ما اول با یک شماره تلفن دیگه ثبت نام کردیم چند سال پیش ولی حالا شماره مون عوض شده کی سایت باز میشه که ما شماره رو ویرایش کنیم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۶:۳۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
واقعا برای بانک ملی متاسفم که ۳۰ درصد رو واریز نکرده بابا جون خودتون به ما رحم کنین پول لازمیم که فروختیم
Iran (Islamic Republic of)
شاهین
۱۶:۱۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
Yjcسلام اگر قراراست ۳۰درصد دوم را آزاد کنند از شما خواهش می کنم که بانکها وکارگزاری ها حداقل در یک مدت معلوم و مشخص مثلاً ۳۰روز این سهام روبفروشن این بهترین پیشنهاد ۲طرفه است مدت معلوم وقیمت روز بانک تجارت نصبت به بانک مسکن پول کمتری داده چرا همانروزوهمان قیمت نباید اختلاف زیاد باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
تا سهام عدالت در پرتفوی شخص درحساب بورسیش نیامده شوخی بیش نیست البته از یک طرف هم این ترس وجود دارد با ورود به پرتفو عرضه بتلا برود و بورس بر هم بخورد پس راه حل این نیست افراد به دولت وکالت بدهن تا سهام عدالتشان در یک واگذاری عمومی به فروش برود مثلا هر ایرانی بتواند ده میلون از سهام عدتلت را بخرد
این کار دو فایده دارد اولا کسانی که به پول سهام عدالت نیاز دارن پول خود را گرفته واز التهاب در بازار بورط جلوگیری میشکد
ثانیا پول های زیادی برای خریدن سهام عدالت وارد بورس شده و بورس رشد تازه ای میگیرد.
همچنین کسانی که نه قصد فروش ک نه قصد خرید دارن ان را نگه می دارن تا شاهد رشد بشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
خیلی بد میفروشن خیییلی ب چندین مرحله فوقش یمرحله یا دو مرحله واریزی خوب باشه بقیه ش ۲۰ تومن ۱۰ تومن بخدا ۵ هزار تومنم واریز داشتن ب ۲۰ مرحله میدن ۳۰ درصدو خیلی افتضاحه لااقل ب ۴ مرحله ی پول عمده واریز کنن
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۴:۵۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
راستی اون مسئولی که میگفت اگه ۳۰ درصد سهامو بفروشی یه هفته ای میاد به حساب زنده ست ؟
گرچه اینجور مسئولا مرده زنده شون فرقی نمیکنه
الان ۷۰ روزه بانک سپه فقط ۲۶۰ هزار واریز کرده
Iran (Islamic Republic of)
Wakil
۱۴:۰۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
باسلام به نظرم اگه دولت این کارت اعتباری را درقالب یارانه البته جداگانه توی همان کارت شارژ میکرد وهر شخصی که پول یارانه را نقد میکرد ودر طول مدت یکماه بخاطر مشکلات نمیتوانست خریدی انجام بده درهمان زمان از شارژ کارت استفاده میکرد ودر واریزی یارانه بعدی از مبلغ شارژی که در زمان ضرورت استفاده کرده بود از مبلغ یارانه سرپرست کسر میکرد هم مشکلات کمتر میشد وهم دولت میتوانست راحت پول را از حسابشون کسر کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام چرا پیگیری نمیکنید که زمان ویرایش رو اعلام کنن؟ الان چندماه مارو درگیر کردین آخه این چه وضعیه؟ 25 خرداد گفتین که تا هفته دیگه زمان ویرایش از طریق رسانه ها اعلام میشه هنوز هفته دیگه نرسیده؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
من الان سه ماه از طریق بانک ملی درخواست فروش داده ام ولی تا حالا مبلغی واریز نشده است هیچ کجا هم نیست که پیگیری کنیم
-
حسین
۱۲:۵۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
باسلام بانک ملی بدترین بانک در خصوص سهام عدالت است جواب گو نیست یک میلیون واریزکرده تمام شده اما در منابع خبری میگویند باید تا پنج میلیون واریز کننداما بانک صادرات چهار میلیون واریزکرده جوابگو چه کسی است
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۴۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سهام خجالت
خجالت برای دولت
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۲:۴۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
فقط به کارمندان دولتی سهام دادن به کارگر و مغازه دار ها سهام عدالت ندادن اصلا اسم این سهام عدالت نیست سهام دولتی هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
به ماکه بانک قوامین هنوزواریزنکرده ماکه روستاییم نمی صرفه هی بریم شهرسوال سهام بگیریم ماکه ازدولت خیری ندیدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۲۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سوالی که از مسئولین داشتم این هست که الان که هفته ای 5 هزار واریز میکنن با منت بعد 70 روز یا برای خیلیا اصلا واریزی نداشتن و تماس میگیری انگار ما جرم کردیم به اینا سهام فروختیم بیان و بگن اگه یک روز وام دیرتر بشه یا 70 روز طول بکشه چه بلایی سر مردم در میارن و تا فک و فامیلای طرف شماره حساب هاش گیر میارن و میبیندن که یکی دوماهه قسط پرداخت نمیکنه .
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۲۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
چرا اعلام کردن ارزش سهام عدالت اونایی که غیر مستقیم انتخاب کردن 5 میلیون تومن بیشتر از کسایی هست که مستقیم انتخاب کردن؟
مگه سبد سهام اونا با بقیه فرق داره؟
باشگاه خبرنگاران لطفا پیگیر پاسخش بشید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۱۱:۱۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
کارگزاری بانک سپه که هنوز پولمونو واریز نکرده .یکی نیست پیگیری کنه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
کارگزاری بانک ها همینه
کارگزاری بانک ملی اصلا اجازه ورود نمی ده و میگه رمز اشتباه
بازیابی رمز را میزنه
پیامک هم نمیفرسته
پشتیبانیم نداره
فقط سره کاریه
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۱۱:۰۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
توی این درهم برهمی کشور، نکنه سود سهام اونایی که روش مستقیم رو انتخاب نکردند به جیب یه کسایی بره که نباید بره؟
Iran (Islamic Republic of)
خالد
۱۰:۴۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
به خاطر رضای خدا پول فروش 30 درصد در بانک ملی
را برایمان واریز کنید از بد بختی ونداری خودمان اقدام به فروش کرده ایم
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۴:۱۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا مثل ما!
من جزء اولین نفرهایی بودم که در ایران 30% سهام عدالت را به خاطر فقر شدید مالی فروختم در سایت بانک ملی با اینکه کد پیگیری و ثبتنام دارم اما مسئولین بیکفایت هنوز واریز نکردن!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
کجاش سهام عدالته ؟ وقتی که داشتن واگذار می کردند مدیران و کارمندان رسمی راه‌آهن چون دولتی بودن گرفتن ولی پرسنل شرکتی چون پیمانکاری بودن با کمترین حقوق از این سهام ناعدالتی ندادن.اصلا در سیستم بروکراسی ایران عدالتی نیست.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۸:۲۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۹
دوست عزیز در کسی رو نزدن که بفرما این سهام مال شما ... همه اونایی که سهام دارن رفتن کافی نت بصورت رایگان ثبت نام کردن ... انشااللله این دفعه برین ثبت‌نام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
اول برادری ۳۰ درصد اولتان رو ثابت کنین ک هنوز پولشو ندادین ۳۰ درصد دوم پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
اول برادری ۳۰ درصد اولتان رو ثابت کنین ک هنوز پولشو ندادین ۳۰ درصد دوم پیشکش
Iran (Islamic Republic of)
وطنم
۱۱:۰۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
برای بعضی ها ریختند. نمی دونم چرا برای بقیه فروش نمیره. شاید نوع سهام بورسش زیاد متقاضی نداره که فروش نمیره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
از شما خبر نگاران جوان خواهش میکنم که بانک صادرات رو هم پیگیر باشین چرا فقط پونزده درصد رو واریز کرده بخدا گرفتارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
من بانک صادرات سهامم 309 هزارتومن بود تا الان 3500 ریختن برام خواهرم بانک ملت 3700 مادرم بانک ملی 3400 الکی نگید پول ندادن که باور نمیکنم
Iran (Islamic Republic of)
میری
۱۰:۱۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
به مای بیکار که سهام عدالت ندادین چندغاز پول وام گرفتیم دادیم سهام خریدم تو بورس با سودش امرار معاش می کنیم اونم شما با اخبار سهام بی عدالتی خرابش کردی همش شده ضرر . ول کنید تورخدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
دوماهه فروختیم هفته ای ۴۰ هزار بعضی وقتا ۵ هزارتومنم بقران واریز میکردن بابا اینا چیه لااقل بذارین ۱۰۰ هزار بشن باهم بفرستین ..یچیز خیلی خنده داره ۳ روز پیش ۵ صب پیامک اومد رو گوشیم با کلی ترس واسترس پیامو باز کردم میبینم سامانه سعدی بعد ۲ هفته ۱۱۴ هزار تومن دادن اخه ادمو زهره ترک میکنید برا ایی پولا یعنی چه خیلی پشیمونم واقعا خیلی کم واریز میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
باز هم دروغ درسته برخی سهام ها رو خرد خرد میدن ولی آیا سهام بزرگ علامت زدید یا کوچیک من به شخصه خودم سهامم علامت زدم از طریق کارگزاری سعدی اونم سهام های کوچیک تا الان 5200 بهم دادن آره بوده 3000 تومنی یا 12 هزارتومنی ولی 500 هزار و 900 هزار هم و 300 هزار هم بوده الان هم تمام سهام های بزرگم هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۵ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
پول مرحله اول رو بدن حالا بانک ها خییییییییییییلی گستاخ شدن خیلی
Germany
ابلفض
۰۹:۴۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
دارن واسه بدبخنب مردم کارشناسی میکنن...بدبختا مردم دارن از گرسنگی میمیرن حالا شما دارین سر یه قرون اونم وام ک معلوم نیس باز چ کلکی تو کار هس بدین....من مطمعنم این ۳۰ درصدی ک نریخدن بخاطر این وام بود ک میخوان سهام رو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
اول ۳۰ درصدو کامل واریز میکردن بعد میگفتن ۳۰ درصد دومو بفروشین .. اصلا معلوم نیس چی ب چیه بابا ایی ۲ هزار ۵ هزار تومن چیه میدین ? واقعا ک مال ۲۰ نفر از طریق سامانه سعدی فروختم افتضاح خیلی کم پول بهشون داد حتی برگه خودمم ۸۰۰ خورده ای بود فق ۵ میلیون فقط بانک مسکن عالی واریز کرد سهام ۵۰۰ بالای ۶ میلیون نعر داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
برای همه اس ام اس می فرستند فلانی(با اسم) بیا کد بورسی بگیر برایت خوب است. مشخص است از منابع دولتی است که به اسم مشترکان دسترسی دارد. شما اگر می خواهید سهام عدالت بدهید بدهید چرا می گویید 10هزار تومان هزینه ثبت نام است؟ اگر این مبلغ را ضربدر تعداد 10 میلیون نفر از ایرانی ها بکنیم رقم سرسام آوری می شود. این کارگزاری ها ممکن است در کل 500 نفر کارمند و آدم داشته باشند . همین 10میلیون ضربدر 10هزار تومان، زندگی شان را تامین می کند. آیا این بورس غیر از کاغذ بازی چیز دیگری است؟! با این روند گرانی و نیز اضافه شدن بورس بازی ها، در آینده اقتصاد ایران به وضع وحشتناکی ورشکست خواهد شد. لازم نیست نمایش موفقیت بدهید(تا به نظر خودتان و دیگران موفق باشید!!) هر جا قبول کنید که تا حالا اشتباه کرده اید و اضافه کردن بورس به این وضع به اقتصاد کشور، یک آسیب مضاعف بوده است؛ خودش باز گرفتن جلوی ضرر است و موفقیت است
Iran (Islamic Republic of)
ابرا
۱۸:۱۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
ده هزارتومان چبه نزدیک به چهل هزار تومان بدون ویرایش برای کد لازمه 10 تونن سجام 10 تومن احراز هویت 18 تومن دفتر پیشخوان اگه شماره هم بخوای عوض کنی باید 5 تومن دیگه بدی مجموعا 43 هزار البته برای اونایی که میخان وارد بورس بشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
خب چ فایده حتما باید باهاش خرید کنن کاشکی پول نقد بودن ک باهاش میشد یکاری کرد ادم ک نمیشه ۵۰ میلیون خرید کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
دقیقا ۵۰ میلیون خرید بعد چی باید ۵۰ میلیون پس بدی ب بانک
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
عجبا!! اگر سهام"عدالت" است بگردید ببینید کی ندارد به او بدهید نه اینکه کسی که زرنگتر است خودش می آید می گیرد!!. این زرنگهاکم و بیش قبلا چیزهای زیادی از منابع کشور دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
ایی مال چن سال پیش اعلام کردن لابد ثبت نام نکردین هر کی تشخیص دادن دادن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
تشخیص دادن ها باید قابل اصلاح و ارتقا باشد، وحی منزل نازل نمی کنیم که نشود تغییرش داد. حکم ثابت فقط مال خداست و این تصور که ما حق داریم در مورد گفته های خودمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
این سهام عدالت ها واسه ی زمان آقای احمدی نژاد است ، خیلی ها نرفتند ثبت نام کنن اون موقع گفتن ارزش نداره، الان که به ارزش اومده میگن چرا به ما ندادن!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
اقای کارشناس وقتی خود فرد قراره قسط و پول رو پرداخت کنه.شما دیگه چکار داری که نبره فروشگاه پول نقد بگیره.اصلا باید کارت اعتباری طوری برنامه ریزی بشه که طرف بتونه از عابر بانک حتی پول برداشت کنه.شاید اون پول رو بخواد جایی هزینه کنه یا اجاره منزل بده.فرقی نداره که کجا هزینه بشه چون خودش باید وامشو تسویه کنه.پس اگه اینجوری بشه دیگه کسی هم فروشگاه نمیره اگه پول لازم داشته باشه با هزار خواهش و کسر پول بگه پولشو بده.باید پول کارت اعتباری ازاد باشه که لازم شد بره خودپرداز برداشت کنه.لازم هم نبود بره فروشگاه خرید.تو این اوضاع مردم طوری کارشناسی کنید که باری از رو دوش مردم برداشته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام نه کارت اعتباری میخواییم نه سی درصد دیگه میفروشیم همونم که فروختیم کافی بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
تو نخواه، ما می خوایم
Iran (Islamic Republic of)
د
۱۷:۲۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
خداروشکر ما روز ششم خرداد درخواست به بانک.ملی دادیم و گویا ثبت نشده اصلا واریزی نداشتم تا امروز / از خدام بود گزینه ای برای انصراف بذارن ولی خودبخود ثبت نشده خیلی خوشحالم و اصلا نه سی درصد میفروشم نه کارت اعتباری می گیرم تا زمانیکه یکجا بخرن
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۰۹:۱۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
از ۱۲ خرداد ۳۰ درصد سهاممو به بانک سپه فروختم بعد ۲ ماه زنگ زدن به کارگزاری سپه و سپرده گزاری مرکزی ۸ مرداد برام ۱۳۰ هزار تومن واریز کردن . واسه خیلی ها این مشکل پیش اومده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
واقعا خنده داره بابا هنوز بعد از ۳ ماه سود ۳۰ درصد اول رو ندادن بهم 'مگه دیوانه ام ۳۰ درصد دوم رو بدم دست اینا برام بخورن 'کسی هم نیست جوابگو باشه معلوم نیست چی شد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۹:۱۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام خسته نباشید به دوستان باشگاه خبرنگار جوان...اول از همه اینکه بیشتر سهام داران سی درصد سهام خودشون رو برای مشکلاتشون فروختن هنوز پولی دریافت نکردن بعضی ها هم یک تا دو میلیون گرفتن شما اولین سی درصد رو تصویه کنین بعد بگین دومی
Iran (Islamic Republic of)
علي
۰۸:۵۹ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام
من روش سهام داري مستقيم را انتخاب كردم
درهمان روزها اول پيامكي از طرف بإنك ملي براي فروش سهامم اومد
كه در ادامه تاييد نمودم
بعد از مدني ديدم خبري نيست
حالا ماه هاست كه در كارگزاي بانك ملي اسير شدم
وكسي هم پاسخگو نيست
١-سهام عدالتكم بعد ازگذشت ماههها فروش نرفت
٢-كارگزاري بانك ملي پاسخگو نيست
٣-وقتي به سايت كارگزاري ملي مراجعه ميكنم هو لتر يك خطا مي زهد واعلام ميكند كارگزار داري.
٤-از سايت سهام غزالا وتلفن گويا پيگير ميشم كارگزاري من بانكماي(همين كارگزار)اعلام ميشود
٤-بازسازي رمز عبور كارگزاري را جهت ورود ميزنم پيامك نمي ايد
٥-كارگزاري بانك ملي قسمت سهام عدلات پشتيباني ندارند
و.....
به كي بايد بگيم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۵۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
ما پول قسمت اولشم نگرفتیم حتی بگو هزار تومن
حالا دوم میخواییم چیکار.
yjc تو یه چیزی بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
شما اول برادریتون رو ثابت کنید العان 60 روزه 1هزار تومنم ازاولین 30 درصد دریافت نکردم با این وضعیتی که شما درست کردین مردم اشتباه بکنن بقیه رو بفروشن شما فعلا فکر پرداخت 30 درصد اول باشید لازم نکرده دومی رو آزاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
شایان
۰۸:۳۸ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
هنوز پول سی درصد اول رو ندادین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
سلام لطفاً پیگیری کنید آیا سهام عدالت به سبد دارایی های بورسی سهامدار اضافه خواهد شد با خیر؟ آیا در نهایت مدیریت مستقیم سهم به خودمان واگذار خواهد شد با فقط اختیار داریم بفروشیم به خود دولت؟
Iran (Islamic Republic of)
یک مستاجر
۰۸:۱۱ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
ما تو مرحله اولش موندیم. دو تا دختر کوچیکم و خودم سیزده خرداد سی درصد فروش زدیم. برای دخترام بانک تجارت دیروز 15مردا برای هر کدوم سه ملیون واریز کرد بعد از 63 روز. در حالیکه سی درصدش میشد پنج ملیون هفتصد و پنجاه. برای خودم بانک رفاه بود که از هفته قبل شروع کردن و تیکه تیکه تا الان نزدیک هشتصدهزارتومن ریختن بعد از بیش از دوماه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
ب چن مرحله میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۷ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
همون اول میبینی فروختن ولی تو حساب خودشون نگه میدارن که برای حساب بانک ها کار کنه و کسی هم جوابگو نیست
-
ناشناس
۰۸:۰۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
باز هم یه بازی جدید ،باز هم یه سرکاری جدید،باز هم یه مسخره بازی جدید
آخرین اخبار