رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۰ درصد از مبتلایان به کرونا در این استان کاملا بهبود یافته اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان تا کنون سه هزار ۷۱۱ مورد ابتلای قطعی به این بیماری در استان شناسایی شده است که بیش از ۹۰ درصد از آن‌ها بطور کامل بهبود یافته اند.

او با اشاره به سیر شیوع بیماری کرونا در ماه‌های اخیر در استان افزود: این بیماری در اسفند و فروردین ماه و بویژه در فروردین شیوع بالا و منجر به بستری ۲۱۹ بیمار در مراکز درمانی استان گردید.


بیشتر بخوانید


شیرانی اضافه کرد: در اردیبهشت ماه این سیر نزولی و تعداد بیماران بستری کرونایی به ۷۵ نفر رسید.

او ادامه داد: از خرداد ماه مجدداً شاهد سیر صعودی بیماری و بستری ۱۴۵ بیمار در مراکز درمانی استان بودیم و در تیرماه با رشد تقریبا دو برابری، این آمار به ۲۷۵ نفر رسید.

شیرانی گفت: از ابتدای ماه جاری نیز ۱۴۰ بیمار با علایم بالینی مشکوک به بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان‌های استان بستری شده اند و در صورت تداوم سیر صعودی مبتلایان به بیماری کووید ۱۹، تا پایان مردادماه آماری مشابه آمار تیرماه را تجربه خواهیم کرد.

او افزود: تعداد مراجعین به مراکز درمانی سرپایی در تیرماه نسبت به خرداد ماه رشد سه برابری داشته است.

شیرانی از مردم خواست: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از شیوع بیشتر بیماری کووید ۱۹ پیشگیری نمایند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار