نماینده ولی فقیه در استان همدان اضافه کرد: احیاء و تبیین ارزش‌های فرهنگی در محیط‌های علمی نیز از رسالت‌های مهم جهاد دانشگاهی است.

احیاء و تبیین ارزش‌های فرهنگی از رسالت‌های مهم جهاددانشگاهیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله شعبانی موثقی، نماینده ولی فقیه در استان همدان، اظهار داشت: آزمایشگاه تشخیص طبی، مرکز خون بندناف و مرکز مقاوم سازی سفال و سرامیک از جمله دستاورد‌های مهم و کاربردی جهاد دانشگاهی همدان است که به بهره برداری رسیده و مرکز ناباروری غرب کشور هم از اقداماتی است که قابل تقدیر است.

او با بیان اینکه این نهاد در مباحث نرم‌افزاری و سخت‌افزاری ظرفیت و قابلیت‌های زیادی از خود بروز داده است، ادامه داد: از طریق آموزش‌هایی که در این نهاد ارائه می‌شود، افراد می‌توانند در زمینه‌های مهارتی، کاربردی وارد عرصه کار شوند و همچنین به طور کل این انتظار از جهاد دانشگاهی وجود دارد که حرکت جهادی را در حوزه علمی شتاب بخشد و تبیین کند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان جهاد دانشگاهی را یک نهاد انقلابی و برخاسته از متن انقلاب و به عنوان پلی میان دانشگاه و بخش صنعتی، خدماتی کشور دانست و گفت: جهاد دانشگاهی می‌تواند نیاز‌های کشور در عرصه‌های مختلف را با حرکت جهادی و انقلابی برطرف کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی اضافه کرد: انجام تحقیقات علمی، احیاء و تبیین ارزش‌های فرهنگی در محیط‌های علمی نیز از رسالت‌های مهم این نهاد انقلابی است.

او ادامه داد: فرهنگ جهادی حاکم بر جهاد دانشگاهی و برخورداری از ساختار انسانی این نهاد و روحیه ازخودگذشتگی و خودگردان بودن این مجموعه سبب شده است تا نیرو‌هایی جوان و متعهد در این نهاد گردهم آیند و خوشبختانه عملکرد قابل قبولی داشته باشند.

امام جمعه همدان شناسایی مشکلات اصلی استان در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را اولویت مأموریت‌های مهم جهاددانشگاهی دانست و یادآور شد: ارائه راهکار‌های لازم با بهره‌گیری از توانمندی‌های جامعه دانشگاهی، نخبگان و بخش خصوصی یک اولویت مهم برای این مجموعه به ویژه در استان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شعبانی موثقی افزود: توانایی جهاد دانشگاهی در همکاری با بخش خصوصی می‌تواند زمینه ساز و کلید توسعه فن آوری و حرکت به سمت نوآوری و خلاقیت در جامعه و ایجاد خودباوری در مسئولان باشد.

او در پایان گفت: به این نهاد انقلابی و جهادی بسیار علاقمند هستم و اعتقاد دارم تقویت روحیه جهادی در محیط‌های علمی و دانشگاهی برای نیل به قله‌های علمی که توانمندی کشور در عرصه‌های مختلف را به دنبال دارد،از سوی این نهاد تسهیل خواهد شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار