مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان از راه یابی ۱۲ نفر از مهارت آموزان استان کردستان به مرحله نهایی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سید جمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان گفت: فرامرز صابری در رشته تاسیسات الکتریکی و امیر رضایی در رشته صافکاری هر ۲ از کامیاران، محمد ابراهیم نژاد در رشته فناوری اتومبیل، محمد مرادی در رشته کابینت سازی و سینا ولی پور در رشته لوله کشی و گرمایشی هر سه از سقز و و زهرا بدرلو در رشته فناوری مد از بیجار از جمله افراد راه یافته هستند.

وی اضافه کرد: سیده ژینو حسینی در رشته آشپزی از سروآباد، هومن میرزایی در رشته گل آرایی، محمد مرادی در رشته مدیریت سیستم‌های تحت و فریناز عبدالحکیمی در رشته طراحی گرافیک هر سه از مرکز خواهران سنندج، ساسان محمدی در رشته جوشکاری از مرکز شهید ورمقانی و آرینا رستم پور در رشته جواهرسازی از بانه دیگر راه یافتگان هستند.

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای کردستان با اشاره به اینکه فعالیت این افراد طبق استاندارد‌های شورای جهانی کار در اولویت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور است یادآور شد: این افراد تا اول مهر در اردوی مهارت آموزی زیر نظر مربیان آموزش خواهند دید و مجددا صلاحیت اعزام آنان در ازمونی جداگانه احراز خواهد شد.

وی تاکید کرد: مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در ۱۹ رشته و با حضور ۵۰ شرکت کننده از سراسر استان روز یکشنبه ۱۲ مرداد در سالن مهارت این اداره کل برگزار شد و در ۲ روز گذشته توانمندی افراد توسط داوران در حال بررسی بود.

احمدی افزود: این دوره از مسابقات در ۶ حوزه اجرا و با حضور ۳۹ کارشناس داوری شود که علاوه بر رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی این دوره از مسابقات در جهت جلوگیری از تجمع شرکت کنندگان و کارشناسان در پنج حوزه اجرا و با رعایت کامل آئین نامه فاصله گذاری اجتماعی برگزار کردند.

وی هدف از برگزاری این مسابقات را شناسایی نخبگان مهارتی، ارتقای توان مهارتی نیروی کار مطابق با سطح جهانی، شناسایی نقاط قوت وضعیت آموزش‌های مهارتی، آشنایی مربیان با سطح استاندارد آموزش‌های مهارت جهانی و تکنولوژی‌های نوین و بسترسازی برای اجرای آموزش‌های پروژه محور اعلام کرد.

احمدی گفت: جوشکاری، کابینت سازی، لوله کشی و گرمایشی، تاسیسات الکتریکی، مکاترونیک، تراش CNC، طراحی وب، فناوری اتومبیل، فناوری طراحی گرافیک، گل آرایی، آجر چینی، صافکاری، قنادی و آشپزی از جمله رشته‌های مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در استان کردستان است.

در حال حاضر ۱۶ مرکز آموزش فنی حرفه‌ای چارت دار دولتی و ۱۳۴ آموزشگاه فنی حرفه‌ای خصوصی در این استان مجوز فعالیت دارند که حدود ۷۵۰ مربی نیز در این مراکز مشغول به کار و آموزش هنرجویان هستند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.