حفظ سلامت و امنیت، مهمترین اصل در عزاداری سیدالشهدا

دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص تبعیت از شیوه نامه‌های ابلاغی ستاد ملی مقابله با کرونا فصل الخطاب همه است و در عزاداری‌ها باید به تامین سلامتی و امنیت عزاداری کنندگان و مردم عادی توجه شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز، علیلو دادستان عمومی و انقلاب تبریز در جلسه هم اندیشی مسئولان هیئات حسینی تبریز با فرماندهان انتظامی استان، احیای امر به معروف و نهی از منکر را هدف اصلی قیام اباعبدالله الحسین علیه السلام دانست و افزود: در مقوله امر به معروف، یکی از شرایط تاثیرگذاری این فریضه، عامل بودن خود آمر است و مسئولان هیئات حسینی باید خودشان پیشرو در اجرای موارد بهداشتی و عزاداری بدون مزاحمت باشند.

سردار محمدی  جانشین فرمانده انتظامی استان هم گفت: برای پیشگیری از همه گیری کرونا، عزاداری‌ها باید در فضای باز بوده و عزاداران حتما از ماسک و ضدعفونی کننده‌ها استفاده کنند.

او افزود: هرچقدر زمان عزاداری را کاهش دهیم، احتمال انتشار ویروس کاهش می‌یابد، این در حالیست که صفوف متراکم بدون رعایت فاصله گزاری اجتماعی، سلامت عزاداران را به خطر می‌اندازد.

او  همچنین از مسئولان دسته جات حسینی خواست: از نصب داربست‌ها در محل رفت و آمد خودرو‌ها و عابر پیاده خودداری کنند، افرادی را برای جلوگیری از راه بندان انتخاب و در تعامل با پلیس به کار بگیرند و با سعه صدر و خویشتنداری، از ایجاد هرگونه مشکل که موجب سوءاستفاده دشمنان می‌شود، پرهیز کنند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.