میزان رضایت آمریکایی‌ها از اوضاع کشورشان به پایین‌ترین سطح از فوریه ۲۰۱۱ رسیده است.

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جدیدترین نظرسنجی انجام شده توسط موسسه گالوپ که امروز سه شنبه منتشر شد، حاکی از آن است که میزان رضایت شهروندان آمریکایی از اوضاع این کشور در ماه ژوئیه به ۱۳ درصد رسیده است که کمترین میزان از فوریه سال ۲۰۱۱ است.

بر اساس این نظرسنجی، عواملی همچون بحران اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، نگرانی‌های بهداشتی و درمانی و ناآرامی‌ها و اعتراضات به بی عدالتی از مهمترین علل پایین آمدن روحیه ملی آمریکایی هاست. این عوامل سطح رضایت شهروندان آمریکایی را به ۱۳ درصد رسانده است که فقط ۶ درصد بیشتر از نرخ ثبت شده سال ۲۰۰۸ با ۷ درصد است.

این آمار همچنین نشان می‌دهد که تنها ۷ درصد دموکرات‌ها و ۲۰ درصد جمهوری خواهان از دولت فعلی راضی هستند. با این حال، میزان رضایت از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا فقط در میان اعضای حزب او بالاست.

نتایج نظرسنجی‌های اخیر حاکی از کاهش میزان محبوبیت دونالد ترامپ است. پایگاه اینترنتی رییل کلیر پالیتیکم که روزانه آمار کلیه نظرسنجی‌های صورت گرفته رسانه‌های آمریکا درباره انتخابات این کشور و میانگین آن‌ها را ارائه می‌کند، گزارش داد جو بایدن (نامزد حزب دموکرات) با ۴۹.۴ درصد امتیاز از دونالد ترامپ (نامزد حزب جمهوریخواه) با ۴۲ درصد پیش است.

با توجه به نارضایتی عمومی از سیاست‌های رئیس جمهور کنونی آمریکا، ترامپ در شرایط دشواری برای انتخاب مجدد در مقابل جو بایدن نامزد دموکرات‌ها قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۱۶ مرداد ۱۳۹۹
خداروشکر تو ایران الان همه راضی هستیم از این شرایط گرونی و... !!!!!!
آخرین اخبار