پلیس مالزی با حمله به دفتر الجزیره، اقدام به ضبط کامپیوتر‌های این شبکه کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه الجزیره گزارش داد پلیس مالزی با حمله به دفتر شبکه الجزیره در کوالالامپور، اقدام به ضبط دو عدد از کامپیوتر‌های این شبکه کرد.

به نوشته الجزیره، این حمله امروز سه شنبه پس از آن انجام شد که مقامات مالزی اعلام کردند از این شبکه بخاطر موارد اتهامی نظیر فتنه انگیزی، افترا و نقض قانون ارتباطات چند رسانه‌ای کشور تحقیقات به عمل خواهند آورد.

ظاهرا این اتهامات مربوط می‌شود به پخش برنامه‌ای با عنوان ۱۰۱ East  از الجزیره انگلیسی که در آن به رفتار دولت مالزی با کارگران مهاجری که مدارک اقامتی ندارند، در طول همه گیری کرونا پرداخته شده بود.

«Giles Trendle» مدیر الجزیره انگلیسی در این خصوص گفت اعضای شبکه به شدت از این حمله و اتهامات جدید وارد شده نگران هستند؛ اتهاماتی که زندان و جریمه‌های سنگین را به همراه دارد. او از دولت مالزی خواست تا تحقیقات کیفری خود علیه این شبکه خبری را متوقف کند.

مدیر الجزیر انگلیسی همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد: انجام حمله به دفتر ما و ضبط کامپیوترها، تشدید مشکلات از سوی مقامات (مالزی) سرکوب آزادی رسانه‌ها و نشان دادن آن است که آن‌ها تا چه اندازه آماده هستند تا خبرنگاران را مرعوب کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: الجزیره در کنار خبرنگارانش ایستاده. ما در کنار گزارشگرانمان هستیم. همکاران ما وظیفه خود را انجام داده اند و چیزی برای پاسخگویی و عذرخواهی ندارند. خبرنگاری جرم نیست.

گفتنی است این حمله یکماه پس از آن صورت می‌گیرد که پلیس مالزی هفت نفر از خبرنگاران الجزیره در خصوص مستند «گیر کرده در قرنطینه مالزی» که در تاریخ سوم ژوئیه در خصوص کارگران مهاجر پخش شده بود، را مورد پرسش و بازجویی قرار داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار