مهم‌ترین حوادث امروز سه شنبه ۱۴ مردادماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، مهمترین حوادث امروز سه شنبه ۱۴ مرداد ماه سال ۹۹ را میتوانید در این بسته خبری بخوانید.

دستگیری ۴ جوان شرور در زاهدان

با تلاش و پیگیری پلیس ۴ جوان شرور در شهر زاهدان دستگیر شدند.

سرهنگ"حمیدرضا اکبری" فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: در پی گزارش‌های مردمی مبنی بر شرارت سریالی چند مرد جوانی در یکی از محله‌های شهر زاهدان با قدرت نمایی، مزاحمت برای شهروندان، حمل سلاح گرم، شرکت در نزاع‌های دسته جمعی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او  افزود: تحقیقات پلیس در این خصوص ادامه داشت تا اینکه روز گذشته اطلاعاتی در خصوص مزاحمت این افراد برای شهروندان در یکی از بوستان‌های محله‌ای اعلام و بلافاصله عوامل انتظامی برای دستگیر متهمان وارد عمل شدند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۵ پس از حضور در محل ۴ جوان شرور در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان با اشاره به معرفی متهمان به مقام قضائی خاطر نشان کرد: پلیس با قاطعیت با اخلالگران نظم و امنیت در چارچوب قانون برخورد می‌کند و از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده فعالیت‌های مجرمانه و غیر قانونی توسط افراد فرصت طلب و قانون گریز، در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰، پلیس را مطلع، تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری مجرمان اقدام شود.

دستگیری ۱۰ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه

با تلاش پلیس آگاهی ۱۰ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و به عنف در شهر‌های زاهدان و ایرانشهر دستگیر و ۱۲ فقره سرقت کشف شد.

سردار"محمد قنبری" فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان  گفت: پلیس آگاهی با همکاری دیگر رده‌های عملیاتی سطح استان در بررسی پرونده‌های سرقت‌های مسلحانه، ۱۰ نفر از عاملان سرقت‌های مسلحانه و به عنف را شناسایی و تحت مراقبت قرار دادند.

او افزود: در این راستا کارآگاهان پلیس آگاهی در شهر‌های زاهدان و ایرانشهر با هماهنگی‌های قضائی طی هفته گذشته این سارقان تحت تعقیب را دستگیر کردند.

سردار قنبری تصریح کرد: در این رابطه ۴ دستگاه تلفن همراه مسروقه، یک دستگاه خودرو سواری، یک دستگاه موتورسیکلت و مقادیری وجه نقد سرقت شده کشف و به مالباختگان تحویل شد.

این مقام ارشد انتظامی در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به کشف چند قبضه چاقو و قمه از مخفیگاه متهمان بیان داشت: متهمان در بازجوئی‌های به عمل آمده به یک فقره سرقت مسلحانه خودرو، ۳ فقره سرقت مسلحانه تلفن همراه، یک فقره سرقت به عنف خودرو، ۵ فقره سرقت به عنف تلفن همراه و ۲ فقره سرقت به عنف وجه نقد اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به ادامه تحقیقات از متهمان برای کشف دیگر جرائم احتمالی خاطر نشان کرد: پلیس استان بر تداوم اجرای طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی بویژه در برخورد با جرایم خشن و سرقت‌های مسلحانه برای افزایش رفاه اجتماعی شهروندان با حداکثر توان خود ادامه خواهد داد و از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

دستگیری اتباع غیر مجاز در سراوان

فرمانده هنگ مرزی سراوان از دستگیری ۳۱۳ تبعه غیرمجاز مرزی توسط مرزداران آن هنگ خبر داد.

سرهنگ "علی ‌اکبر نواب ‌ زاده"  گفت: مأموران هنگ مرزی سراوان در راستای حراست از مرز‌های میهن اسلامی و جلوگیری از تردد غیرقانونی اتباع بیگانه از مرز‌های میانی استان،  با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی به صورت شبانه‌روزی در حال فعالیت و تلاش هستند.

فرمانده هنگ مرزی سراوان در ادامه گفت: مرزداران موفق شدند تعداد ۳۱۳ نفر از اتباع غیرمجاز را که بدون توجه به محدوده حریم ممنوعه مرزی قصد ورود به عمق خاک کشور داشتند را شناسایی و دستگیر کنند.

سرهنگ "نواب‌زاده" در پایان خاطرنشان کرد: اتباع خارجی برای ورود،  اقامت و خروج از کشورمان باید از طریق مبادی قانونی اقدام کنند در غیر این صورت با آنان برخورد و پس از تحویل به مراجع ذیصلاح، از کشور طرد خواهند شد.

انهدام اعضاء یک باند سرقت در زابل

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری اعضاء یک باند ۳ نفره سارقان حرفه‌ای سیم و کابل برق وکشف ۵ فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ "احمد ثمره حسینی گفت: در پی گزارش چندین فقره سرقت کابل برق و تلفن در شهرستان زابل، موضوع به صورت ویژه در دستورکار ماموران دایره تجسس کلانتری ۱۲ این شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل با اشاره به انجام تحقیقات پلیسی و اینکه مشخص شد سرقت‌ها توسط اعضاء یک باند سرقت سازمان یافته انجام شده است، افزود: مأموران گشت انتظامی، در نهایت پس از تکمیل تحقیقات فنی خود، سحرگاه شب گذشته و حین گشت زنی موفق شدند هر ۳ عضو این باند را که در حال انجام سرقتی دیگر و بریدن سیم‌های برق حد فاصل بین ۲ ستون برق بودند را طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.

این مقام انتظامی افزود: ماموران دربازرسی از وسایل همراه سارقان ۲۰ متر کابل برق سرقتی، تعداد ۲ عدد انبردست، پیچ گوشتی وآچار چرخ خودرو و ۳ تیغه چاقو کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل تصریح کرد: متهمین که بین ۲۶ تا ۳۴ سال دارند پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌های فنی پلیس به ۵ فقره سرقت کابل‌های برق وتلفن اعتراف کردند.

سرهنگ ثمره حسینی در خاتمه با اشاره به معرفی متهمین به دادسرا و با بیان اینکه مردم بهترین همراهان پلیس در انجام ماموریت‌ها هستند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ در میان گذارند.

کشف ۵۰ تن کود شیمیایی احتکار شده در "هیرمند"

با تلاش و هوشیاری ماموران انتظامی شهرستان هیرمند ۵۰ تن کود شیمیایی احتکار شده در بازرسی از یک منزل کشف شد.

سرهنگ "حسین سنچولی" فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند  گفت: با کسب خبری مبنی بر دپو مقادیر زیادی کود شیمیایی قاچاق در یک منزل مسکونی در یکی از مناطق شهر هیرمند موضوع به صورت ویژه در دستور کار تیمی از ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

او افزود: تیم رسیدگی کننده پرونده با شناسایی محل و اطمینان از صحت موضوع با هماهنگی مقام قضائی وارد عمل شدند و در بازرسی از منزل ۵۰ تن کود شیمیایی احتکار شده به همراه یک دستگاه بی سیم و یک قبضه سلاح شکاری غیرمجاز کشف کردند.

سرهنگ سنچولی عنوان داشت: ارزش ریالی کود‌های احتکار شده برابر اعلام کارشناسان اداره گمرک ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان هیرمند خاطر نشان کرد: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

کشف ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در "مهرستان"

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان از کشف ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در بازرسی از یک دستگاه کامیونت ایسوزو خبر داد.

سرهنگ " محمد سرگزی  گفت: روز گذشته مأموران پلیس آگاهی شهرستان"مهرستان" هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور "سوران- مهرستان" به یک دستگاه کامیونت ایسوزو مشکوک شدند.

او افزود: مأموران پس از متوقف کردن خودرو، در بازرسی از آن ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق و خارج از چرخه قانونی توزیع را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان خاطر نشان کرد: در این رابطه خودرو کامیونت توقیف و راننده متخلف نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شد.

سارق ۲۳ ساله حین سرقت توسط پلیس زابل دستگیر شد

فرمانده انتظامی شهرستان زابل از دستگیری سارق منزل حین سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "احمدثمره حسینی"  گفت:درساعت ۶ بعد از ظهر روز گذشته، در پی تماس تلفنی یکی از شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ و گزارش خبری مبنی بر حضور فردی ناشناس در منزل او، بلافاصله ماموران کلانتری ۱۱ این شهرستان در محل حاضر شدند.

او  افزود: فرد تماس گیرنده پس از حضور ماموران پلیس در محل بیان داشت که به همراه خانواده جهت انجام خرید به بیرون رفته بودم که هنگام برگشت وحین ورود به منزل متوجه سر و صدا از داخل منزل و حضور فردی ناشناس شده که بلافاصله با پلیس تماس گرفته و موضوع را اطلاع می‌دهد.

سرهنگ ثمره حسینی تصریح کرد: ماموران با هوشیاری کامل وارد منزل شده و با یک عملیات غافلگیرانه، سارق را که در حال جمع کردن اشیاء و وسایل قیمتی از داخل منزل بوده را دستگیر و جهت تحقیقات بیشتر به کلانتری انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان زابل خاطرنشان کرد: متهم ۲۳ ساله پس از انتقال به کلانتری، در بازجویی‌های فنی پلیس به ۵ فقره سرقت لوازم منزل اعتراف کرد که دراین رابطه پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

سرهنگ ثمره حسینی در پایان ضمن تقدیر از عملکرد سریع ماموران، اقدام درست و به موقع صاحب خانه را بسیار تاثیرگذار دانسته و بیان کرد: رعایت نکات ایمنی قبل از خارج شدن ازمنزل، از عوامل مهم در پیشگیری از سرقت می‌باشد که ابتدایی‌ترین آن‌ها اطمینان حاصل نمودن از سالم بودن قفل‌های درب منازل می‌باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار