امداد رسانی به بیش از ۷ هزار سیلزده سیستان و بلوچستان/ کمک‌ها ادامه دارد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: هفت هزار و ۳۵۹ آسیب دیده از سیلاب چند روز اخیر در شهرستان‌های نیکشهر، قصرقند، فنوج و خاش توسط نیرو‌های هلال احمر امدادرسانی شدند.

حسن مصفا  معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: عملیات امدادرسانی به یکهزار و ۷۸۶ خانوار آسیب دیده ۶۱ روستای شهرستان‌های ذکر شده سیستان و بلوچستان توسط نیرو‌های عملیاتی جمعیت هلال احمر همچنان ادامه دارد.

او  ادامه داد: ۷۰ خانوار این چهار شهرستان توسط نیرو‌های جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در چادر اسکان اضطراری داده شدند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان توزیع ۷۰ دستگاه چادر، ۷۹تخته موکت، ۲۶۸ تخته پتو و ۱۴۵ کیلوگرم نایلون از جمله اقلامی بودند که برای اسکان اضطراری سیلزدگان توزیع و مورد استفاده قرار گرفت.

او افزود: همچنین اقلام ضروری دیگر از قبیل آب معدنی، یکهزار و ۷۴۶ بسته غذایی یک ماهه، یکهزار و ۱۸۸ کیلوگرم حبوبات و ۲ هزار و ۶۷۰ کیلوگرم برنج نیز بین سیلزدگان در این مدت توزیع شده است.

مصفا خاطرنشان کرد: هلال احمر سیستان و بلوچستان همچنان با تمام توان به همراه نجاتگران پر تلاش برای ارائه خدمات به آسیب دیدگان تا رسیدن به وضعیت مطلوب در کنار آنان خواهد بود.

به گفته مدیرکل مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان در چند روز اخیر بارش‌های خوبی در جنوب این استان بارید به طوری که بیشترین میزان با ۵۱ میلی‌متر از توابع سرباز گزارش شده است.

عباسعلی ارجمندی اظهارداشت: بارش‌ها و باد‌های موسمی مونسون که به طور پراکنده از تیرماه در جنوب استان آغاز شده تاکنون خسارت‌هایی را به بخش‌های مختلف نظیر برق و آب و فاضلاب وارد کرده است.

او افزود: کارشناسان در حال برآورد خسارت‌های بارندگی‌های اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تداوم بارندگی‌ها به شهروندان توصیه می‌شود در زمان بارش و صاعقه از تردد و توقف در کنار مسیل‌ها، رودخانه‌های فصلی و رفتن به ارتفاعات خودداری کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار