حفاران غیر مجاز سبزوار محکوم به حبس شدند

فرمانده یگان‌ حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت:۳ حفار غیر مجاز در سبزوار به تحمل حبس محکوم شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی مدیر فرمانده یگان‌ حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی گفت: این حفاران غیرمجاز در یکی از محوطه‌های تاریخی  سبزوار در حال حفاری بودند که با هماهنگی این یگان و پاسگاه انتظامی محل دستگیر شدند.

او افزود: متهمان به همراه پرونده تشکیل شده به دستگاه قضایی معرفی و به تحمل حبس محکوم شدند.

فرمانده یگان‌حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان‌رضوی ادامه داد: از این مجرمان یک دستگاه فلزیاب نیز کشف شده بود که برابر دادنامه صادره به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ضبط و به زودی تحویل این اداره خواهد شد.

مدیر بیان کرد: برابر قانون، ساخت، خرید، فروش، نگهداری، تبلیغ و استفاده از هرگونه دستگاه فلزیاب منوط به اخذ مجوز از وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و متخلفان از قانون به دستگاه قضایی معرفی خواهند شد.


بیشتر بخوانید:


او تصریح کرد: از تمامی مردم خواهش می‌کنیم در صورت مشاهده هرگونه استفاده از دستگاه‌های فلزیاب مراتب را به اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان‌های استان یا پلیس ۱۱۰ یا ستاد فرماندهی یگان حفاظت استان به شماره ۰۵۱۳۲۲۲۲۸۱۰ اطلاع دهند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.