غلامی از تردد روزانه بیش از ۴۰۰ کامیون کالا از طریق مرز بین المللی مهران خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛روح الله غلامی مدیرکل گمرک استان ایلام در نشست کارگروه صادرات غیر نفتی استان ایلام گفت: سال گذشته بیش از ۱۰۷ هزار کامیون از مرز بین المللی مهران به عراق تردد داشتند، اما امسال به دلیل محدودیت‌های کرونا و انجام صادرات تنها در ۲ روز از هفته (روز‌های یکشنبه و چهارشنبه) به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

او از اعلام ممنوعیت ۲۲ قلم کالا برای صادرات به کشور توسط این کشور خبر داد و افزود: فعلا تجارت در مرز مهران با تحویل بار از طرف ایرانی به طرف عراقی در حال انجام است و امیدواریم با تداوم آن و برداشت محدودیت‌های صادراتی برای برخی اقلام شاهد رونق صادرات از مرز بین المللی مهران باشیم.

غلامی یادآور شد: بیشترین حجم صادرات گمرکات استان ایلام مربوط به کشور عراق به وزن قریب به ۲ میلیون تن و ارزش بیش از یک میلیارد و یکصد و ۲۲ میلیون دلار بوده است.

مدیرکل گمرک استان ایلام ادامه داد: در سال گذشته جمعا بیش از ۲ میلیون و ۷۹ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۱۸۳ میلیون دلار از طریق مرز بین المللی مهران (اظهار شده گمرگ) صادر شده که از لحاظ وزنی ۲۴ درصد رشد داشته است.

او اضافه کرد: عمده کالا‌های صادراتی شامل محصولات کشاورزی، مصنوعات پلاستیکی از جمله آهن، فولاد، ماشین آلات، وسایل مکانیکی، اجزا و قطعات وسایل نقلیه، کاشی، سرامیک، موزاییک، مصالح ساختمانی و شیشه است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.