مدیرعامل ایدرو در سفر به استان کرمانشاه گفت:عملیات تکمیل پروژه‌های بیوایمپلنت و بیواتانول تسریع می‌یابد.

تکمیل پروژه‌های بیوایمپلنت و بیواتانول سرعت می گیردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  بیات معاون وزیر و مدیرعامل ایدرو به استان کرمانشاه، از دو طرح صنعتی بیوایمپلنت با سرمایه‌گذاری ۳۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۳۰ نفر، تولید کننده تاندون‌های استخوانی و بیوایمپلنت‌های قلبی عروقی و شرکت بیواتانول با سرمایه‌گذاری ۶۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغال زایی ۱۵۲ نفر، تولید کننده بیواتانول سوختی، با ظرفیت روزانه ۲۰۰ هزار لیتر و خوراک دام و طیور، با ظرفیت ۲۰۰ تن بازدید کرد.

مدیرعامل ایدرو با تاکید بر تسریع تکمیل این دو پروژه صنعتی در استان کرمانشاه گفت: بنا داریم بافت سخت پروژه را در هفته دولت افتتاح کنیم و همچنین بافت نرم مرکز ایمپلنت کرمانشاه تا پایان سال جاری را به بهره‌برداری برسانیم.

 بیات  گفت: دو پروژه بیوایمپلنت و بیواتانول از مصوبات سفر مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه است که عملیات اجرایی آن در دولت دهم آغاز شده است.

معاون وزیر صمت گفت: با آغاز به کار فاز زرد بافت نرم ایمپلنت‌های پایه طبیعی شامل دریچه‌های قلبی – عروقی و تاندون لیگمان در سایت‌های کرمانشاه و شمس آباد، سالانه ۵میلیون دلار صرفه جویی ارزی صورت می‌پذیرد.

 امیر بیات  با اشاره ۵ میلیون دلار صرفه جویی ارزی سالانه با تولید بیو ایمپلنتبه نقش توسعه‌ای ایدرو در استان‌های کمتر برخوردار با رویکرد احداث صنایع نوین افزود: ارزش سرمایه گذاری روز ایدرو و بخش‌های غیردولتی مشارکت کننده در این طرح معادل ۳۲میلیون دلار است که برای ۱۲۰نفر نیروی متخصص اشتغال مستقیم ایجاد می‌کند.

به گفته امیربیات ایمپلنت‌های پایه طبیعی مطابق فناوری‌های روز دنیا تولید می‌شود و دارای حداکثر سازگاری با بدن انسان در جراحی‌ها و کاربرد‌های پزشکی و درمانی است.

رئیس هیات عامل ایدرو با اشاره به تعامل مناسب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در صدور موافقت اصولی تولید آزمایشی انواع بیو ایپملنت‌های پایه طبیعی افزود: با هماهنگی پزشکی قانونی و رعایت شاخص‌ها و استاندارد‌های وزارت بهداشت و تامین ۳۰۰میلیارد ریال منابع مالی مورد نیاز، این طرح در چارچوب پویش ملی تولید – تداوم امید در سال جهش تولید افتتاح می‌شود.


انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.