رييس مجلس در دیدار با معاون پارلمانی قرقیزستان با اظهار خرسندی از روند پیشرفت روابط فيمابين دو کشور، درخصوص توسعه روابط ایران و قرقیزستان در حوزه‌های مختلف تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، علي لاريجاني رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز(سه‌شنبه) در دیدار با هیئت پارلمانی قرقیزستان، ضمن ابراز خرسندی از روند پیشرفت روابط و با اشاره به ظرفیت‌های فراوان دو کشور، بر ضرورت توسعه روابط ایران و قرقیزستان در حوزه‌های مختلف تاکید کرد.

رئیس قوه مقننه، وابستگی به قدرت‌های جهانی را نوعی تهدید برای دموکراسی های اروپایی خواند و افزود: استقلال سیاسی با وجود هزینه‌های فراوان، بستر مناسبی را برای رشد و توسعه اقتصادی و تبدیل به آرامش فراوان فراهم می آورد.

علی لاریجانی گفت: توانمندی‌ها و امکانات ایران در زمینه‌های گوناگون صنعتی و علمی بستر مناسبی برای توسعه و پیشرفت اقتصادی قرقیزستان است و ایران آماده ارائه هر گونه کمکی در این راستا است.

وی با اشاره به توانمندی‌های ایران در حوزه‌هاي سدسازی، خدمات فنی و مهندسی، صنایع جانبی بخش کشاورزی و دامپروری، خودروسازی و اجرای بسیاری از پروژه‌های صنعتی بزرگ، گفت: مجلس، از هر اقدامی برای توسعه و تحکیم همکاری‌های برادرانه دو کشور، در تمامی حوزه‌ها حمایت می کند.

خانم بودوش مایروا، معاون پارلمان قرقیزستان نیز ضمن ابراز خرسندی از سفر به ایران، مذاکره‌ها و گفت‌وگوهای خود با مقام های سیاسی و پارلمانی ایران را بسیار سازنده خواند و افزود: هیئت پارلمانی قرقیزستان در این سفر، با امکانات و فرصت‌های فراوان برای توسعه همکاری‌های دوستانه با ایران آشنا شدند.

معاون پارلمانی قرقیزستان با اشاره به تلاش این کشور برای رشد و توسعه اقتصادی و اجرای پروژه‌های بزرگ صنعتی، گفت: توانایی های ایران می تواند کمک بسیار فراوانی برای توسعه اقتصادی قرقیزستان باشد.

بودوش مایروا، حمایت ایران از حرکت مردمی سال گذشته کشورش را مورد قدردانی قرار داد و گفت: قرقیزستان در حال تجربه دموکراسی نوپا است./س2

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار