یکی از نمایندگان پارلمان ترکیه از نحوه مدیریت بحران کرونا در کشورش انتقاد کرد و حزب عدالت و توسعه را مسئول این بحران دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، «آیتون چیرای» یکی از نمایندگان پارلمان ترکیه گفت: اعلام نکردن شمار بیمارانی که حالشان رو به وخامت است و به کمک دستگاه تنفس مصنوعی نفس می‌کشند در تابلوی آمار کرونا بیانگر این است که حزب حاکم عدالت و توسعه نتوانسته روند مقابله با این ویروس را به درستی مدیریت کند.

این نماینده پارلمان ترکیه افزود: مثبت جلوه دادن اوضاع و ایجاد فضای خوشبینانه توسط حزب حاکم عدالت و توسعه نه تنها فایده‌ای برای کنترل شیوع کرونا ندارد بلکه موجب دشوارتر شدن آن می‌شود.

وی گفت: بیمارستان‌های آنکارا به عنوان مجهزترین بیمارستان‌های کشور، از دادن خدمات به بیماران کرونایی عاجز و ظرفیت آنها تکمیل شده است.

آیتون تاکید کرد: در تاریخ ۳۰ ژانویه یعنی قبل از مشاهده کرونا در ترکیه در پارلمان خواستیم موضوع شیوع و راه‌های مقابله با آن را بررسی کنیم، اما این درخواست از سوی احزاب عدالت و توسعه و حرکت ملی گرا رد شد، به رغم این مخالفت ما در ۳۱ ژانویه اعلام کردیم که دولت پرواز‌های خارجی را باید لغو کند و حجاج بازگشتی باید قرنطینه شوند، اما دولت توجهی به‌هشدارمان نکرد، پس از شناسایی نخستین مورد کرونا (۱۱ ماه مارس) دولت باید کشور را قرنطینه می‌کرد، اما به جای اجرای قرنطینه عمومی و لغو پرواز‌های خارجی ابتدا به اعمال محدودیت‌های قرنطینه‌ای پایان هفته‌ای بسنده کرد و سپس با تاخیر سوال برانگیزی پرواز‌های خارجی را لغو کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار