رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: نشست مشترک با حضور سفرای کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا امسال در ارس برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز،نریمان رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس  در حاشیه دیدار با معاون دیپلماسی و اقتصادی وزارت امور خارجه، گفت: نشست سفرای کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا برای گسترش تعامل و مناسبات اقتصادی و بازرگانی ایران با کشور‌های حوزه اوراسیا و قفقاز و با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس برگزار خواهد شد.

انصاری معاون دیپلماسی و اقتصادی وزارت امور خارجه نیز در این دیدار با اشاره به اینکه ارمنستان تنها کشور عضو اتحادیه اورآسیا است که با ایران مرز زمینی دارد، افزود: این عامل بسیار مهمی است که باید از این فرصت استفاده کنیم و مسیر ارمنستان - ایران به عنوان یک جاده ترانزیتی برای انتقال کالا‌های ایران به اتحادیه اورآسیا که برای ما اهمیت بسیاری دارد، برای همگان معرفی شود.

انصاری همچنین بر توسعه همکاری سازمان منطقه آزاد ارس با کشور‌های عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا تاکید و افزود: ضروری است با استفاده از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل منطقه آزاد ارس به عنوان تنها دروازه ورود به کشور‌های حوزه اوراسیا ، تعاملات و مبادلات تجاری ارس با این کشور‌ها با رویکرد صادرات غیرنفتی افزایش یابد.

در این دیدار موضوع‌های مربوط به آمادگی همکاری منطقه آزاد ارس در بخش آموزش عالی با کشور‌های همجوار، پیگیری اتصال خط آهن جلفا به اصلاندوز، ساماندهی مرزها، پیگیری رفع مسائل زیست محیطی رود ارس و تسریع روند ایجاد پل دوستی ایران و آذربایجان مطرح و بررسی شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.