معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان گفت: قاچاق کالا جلوی رشد اقتصاد را می‌گیرد و از موانع رونق تولید است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمود ثمینی معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار لرستان اظهار داشت: جلوگیری از قاچاق کالا، رونق تولید و برطرف کردن موانع امری ضروری برای پیشبرد اهداف است.

او بر ضرورت بهره مندی از ظرفیت اتاق اصناف و بازرگانی برای رفع موانع تولید، افزود: رونق اقتصاد نیازمند کنترل قیمت‌ها، حمایت از تولید داخلی، رونق تولید و اشتغال است.

ثمینی با تأکید بر ضرورت حمایت دولت و برطرف کردن موانع و مشکلات تولید، اذعان داشت: با رونق تولید و برطرف کردن موانع به کمک اتاق اصناف و بارزگانی باید کیفیت محصول را ارتقا بخشید و جلوی واردات غیر مجاز گرفته شود.

او قاچاق کالا را مانع اشتغال زایی و به ضرر تولید داخلی عنوان کرد و یادآور شد: قاچاق کالا جلوی رشد اقتصادی را می‌گیرد، تعطیلی کارخانجات و بیکاری از پیامد‌های قاچاق کالا است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در ادامه بر ضرورت کنترل و نظارت در پیشگیری از قاچاق کالا تأکید و خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه باید نقش آفرینی کنند.

او اظهار داشت: با ارتقای کیفیت محصول ایرانی باید زمینه رونق تولید افزایش یابد و در زمینه صادر کردن محصولات داخلی که قابلیت لازم را دارند، برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.