روند نزولی آمار بیماران مبتلا به کرونا در خراسان جنوبی، نتیجه همراهی مردم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، معتمدیان استاندار در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با بیان اینکه شاهد کاهش آمار مبتلایان به این ویروس هستیم گفت: اولویت ما همچنان نظارت بر رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.

او با تاکید بر اینکه هم افزایی دستگاه‌های اجرایی باید در نظارت اماکنی که احتمال انتقال بیشتری دارد افزایش یابد افزود: برنامه ریزی‌هایی با سیاستگذاری جدید در ایام محرم صورت می‌گیرد که الگوسازی، شکوه آفرینی و سلامت محوری از ُمهمترین خط مشی‌های آن است.

معتمدیان برنامه ریزی برای برگزاری آزمون سراسری و سال تحصیلی جدید در مدارس و دانشگاه‌ها را هم از برنامه‌های پیش رو عنوان کرد.

استاندار به آموزش در دانشگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: دانشجویان می‌توانند در دانشگاه‌های محل زندگی خود به عنوان مهمان ادامه تحصیل دهند یا با گرفتن مرخصی بدون ثبت در سنوات در ترم جاری شرکت نکنند.

او  از رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواست: برای تأمین این نیاز‌ها و استفاده از فرصت توزیع اعتبارات وزارتخانه، حداکثر تلاش خود را بکند.


بیشتر بخوانید


معتمدیان از تخصیص سه دستگاه MRI به سه شهرستان استان خبر داد و افزود: این دستگاه‌ها به علاوه دستگاه شتاب دهنده ویژه بیمارستان ایران مهر که قبلاً وعده شده بود، تا یکی دو ماه آینده وارد کشور شده به استان خواهند رسید.

استاندار موضوع تأمین ماسک ارزان قیمت را از مهمترین مسایل روز استان عنوان کرد و از سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست: همچنان برای تأمین مواد اولیه واحد‌های تولیدی و رفع نیاز استان پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

انتهای پیام / ط آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.