مدیرکل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از تأسیس خانه‌های هلال احمر در یکصد روستای این استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید احمد مرتضوی‌فرد مدیرکل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری از تأسیس خانه‌های هلال احمر در یکصد روستای این استان خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی برای ایجاد این خانه‌ها با همکاری دیگر دستگاه‌های اجرایی انجام می‌شود.

او افزود: در روستا‌هایی که خطرپذیری زیادی دارند، مراکز دهستان‌ها و روستا‌های با جمعیت بالا خانه‌های هلال احمر با همکاری ادارات استان دایر می‌شود.

مرتضوی‌فرد اظهار داشت: این خانه‌های هلال احمر به صورت داوطلبی اداره می‌شوند و افراد می‌توانتد داوطلبانه فعالیت کنند.

مدیرکل هلال احمر چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این خانه‌های هلال احمر در بحث آموزش همگانی برای گروه‌های سنی متفاوت نیز فعالیت می‌کنند.

به گفته او، در حال حاضر ۲۵ خانه هلال احمر روستایی فعال در سطح استان وجود دارد.


بیشتر بخوانید


مرتضوی فرد اضافه کرد: تا پایان شهریور ماه در این خانه‌های هلال کلاس‌های آموزشی همگانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با هماهنگی با ستاد‌های شهرستانی برگزار می‌شود.

مرتضوی‌فرد با اشاره به اختصاص محل مناسب برای ایجاد خانه‌های هلال روستایی افزود: شهرداری‌ها و امور شهری قول مساعدت و همکاری داده‌اند و در فاز اول در مراکز دهستان‌ها و در موارد دیگر پیش‌بینی می‌شود هر کد روستایی که ظرفیت ایجاد خانه‌های هلال را دارد در دستور کار قرار گیرد.

او ادامه داد: در فاز اول پیش‌بینی ما این است که در بیش از ۱۰۰ روستای استان خانه‌های هلال‌احمر ایجاد شود که در این خانه‌ها برای مقابله مردم با وقایع و حوادث آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار